Zobrazeno 1 - 10
of 29 773
pro vyhledávání: '"Relationer"'
Publikováno v:
Högre Utbildning, Vol 14, Iss 1 (2024)
Hösten 2021 infördes ett nytt examensmål för lärarutbildningarna rörande lärarstudenternas förmåga att ”kommunicera och reflektera kring frågor som rör identitet, sexualitet och relationer”. För att våra studenter ska kunna uppfylla
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/858085326f7a41099d29673bbe86d187
Autor:
Tina Gudrun Jensen, Erica Righard
Publikováno v:
Norsk Antropologisk Tidsskrift, Vol 33, Iss 3-4, Pp 295-311 (2023)
Bydelen Sofielund er præget af diversitet, både i forhold til beboere og varieret arkitektur med forskellige typer af boliger. Bydelen er også markeret ved sociale skel, som omfatter fattigdom, boligspekulation og kriminalitet. Der er igennem tide
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/796bcb9f4dbd4ea3b6f05c9bfc33ad8d
Autor:
Espersson, Malin1 malin.espersson@ses.lu.se, Lidén, Alina1 alina.liden@ses.lu.se, Westrup, Ulrika2 ulrika.westrup@ses.lu.se
Publikováno v:
Arbetsmarknad & Arbetsliv. 2023, Vol. 29 Issue 1, p62-80. 19p.
Autor:
Hansen, Brian K.1 bkh@teologi.dk
Publikováno v:
Dansk Tidsskrift For Teologi Og Kirke. 2023, Vol. 50 Issue 2, p139-155. 17p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Utbildning & Lärande, Vol 18, Iss 1 (2024)
Research shows that educators’ capability to build positive and supportive relationships is critical for educational success, particularly for at-risk students. The purpose of this article is to discuss how special educators – “speciallärare
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6515ec01a9ff45e59b68e2b961b4ecc4
Autor:
Wesser, Niklas, Andersson, Douglas
Denna studie använder sig av en kvalitativ intervjumetod där åtta intervjuer analyserades för att undersöka sociala relationer av offline- och online-gaming. Syftet är att studera vilka behov människor som har erfarenhet eller har haft tidigar
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hh:diva-52545