Zobrazeno 1 - 10
of 309
pro vyhledávání: '"Reading impairment"'
Publikováno v:
Iranian Rehabilitation Journal, Vol 21, Iss 4, Pp 639-654 (2023)
Objectives: Reading impairments are the most prevalent problem at school. It is vital to have a valid and reliable test to assess the student’s reading skills. This study aims to develop the KHANA test as a valid and reliable test to evaluate readi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/776a1aa2afa94f92a8c6da03453fb0d1
Autor:
Reinhard Werth
Publikováno v:
Diagnostics, Vol 14, Iss 17, p 1965 (2024)
Various different impairments and their interactions can cause reading problems referred to as “dyslexia”. Since reading requires the interaction of many abilities, the impairment of each of these abilities can result in dyslexia. Therefore, the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bcf7fdc243c6416ca11dd3bc397ae230
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 14, Iss 7, p 636 (2024)
The neuropsychological diagnosis and assessment of alexia remain formidable due to its multifaceted presentations and the intricate neural underpinnings involved. The current study employed a mixed-method design, incorporating cluster and thematic an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/deeb434a10ee4eefb6ee0f967f4220c7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Reinhard Werth
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 13, Iss 3, p 472 (2023)
In recent decades, theories have been presented to explain the nature of dyslexia, but the causes of dyslexia remained unclear. Although the investigation of the causes of dyslexia presupposes a clear understanding of the concept of cause, such an un
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ecf2a3a3a1584fa588bea49140d1bfdb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
PeerJ, Vol 8, p e8772 (2020)
Background The aims of this systematic review and meta-analyses were to determine if there is a statistically reliable association between poor reading and poor self-concept, and if such an association is moderated by domain of self-concept, type of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/69a7b5a96aa245e1bc7954d8c8768bd4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Reinhard Werth
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 11, Iss 10, p 1313 (2021)
It is a widely held belief that developmental dyslexia (DD) is a phonological disorder in which readers have difficulty associating graphemes with their corresponding phonemes. In contrast, the magnocellular theory of dyslexia assumes that DD is a vi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6e757702c4334502960d3d4da2a4a1eb