Zobrazeno 1 - 10
of 2 310
pro vyhledávání: '"Reading Anxiety"'
English Foreign Language Reading Anxiety and Reading Strategies: A Positive or Negative Correlation?
Autor:
Dang, Van T. T.1 (AUTHOR) vandtt3@fe.edu.vn
Publikováno v:
SAGE Open. Jul-Sep2024, Vol. 14 Issue 3, p1-13. 13p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Xingxing Xie, Hongxi Huang
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
While previous research has reported that reading anxiety and motivations play crucial roles in the process of reading comprehension, their roles in online settings remain understudied. This study attempted to measure the role of motivations for onli
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0cfaf8c5a2594ae581c36e703ee0e1d5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Shuyan Zheng
Publikováno v:
Computers and Education: Artificial Intelligence, Vol 7, Iss , Pp 100271- (2024)
The present study investigates the effectiveness of a GenAI-based chatbot, “Reading Bot,” in reducing foreign language reading anxiety (FLRA) and improving foreign language reading performance (FLRP) among Chinese secondary school students learni
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b24ec829036d4d1db6829d6c3405c721
Autor:
Soares, Sophia1, Boyes, Mark E.2, Parrila, Rauno3,4, Badcock, Nicholas A.1,4,5 nicholas.badcock@uwa.edu.au
Publikováno v:
Dyslexia (10769242). Aug2023, Vol. 29 Issue 3, p179-198. 20p.
Autor:
Alsharhani, Hussein Kareem1 alsharhani.hussein@gmail.com, Ghonsooly, Behzad1 ghonsooly@um.ac.ir, Meidani, Elham Naji1 elhanaji@um.ac.ir
Publikováno v:
TLC Journal. 2023, Vol. 7 Issue 3, p9-22. 14p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Heliyon, Vol 10, Iss 9, Pp e30061- (2024)
Extensive studies have been conducted on the impact of foreign language reading anxiety on reading, primarily focusing on pedagogy and behavior but lacking electrophysiological evidence. The current study aimed to investigate the influence of foreign
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f90e690a35694ee58828ef0c39fb46c9