Zobrazeno 1 - 10
of 20
pro vyhledávání: '"Ratio processing system"'
Revisiting and Refining Relations Between Nonsymbolic Ratio Processing and Symbolic Math Achievement
Autor:
Yunji Park, Percival G. Matthews
Publikováno v:
Journal of Numerical Cognition, Vol 7, Iss 3, Pp 328-350 (2021)
In their 2016 Psych Science article, Matthews, Lewis and Hubbard (2016, https://doi.org/10.1177/0956797615617799) leveled a challenge against the prevailing theory that fractions—as opposed to whole numbers—are incompatible with humans’ primiti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1333790530a8464089079079c8a6c096
Autor:
Bhatia, Parnika
Publikováno v:
Neuroscience. Université de Lyon, 2021. English. ⟨NNT : 2021LYSE1245⟩
Fraction knowledge is critical for the holistic development of mathematical knowledge. While fraction instruction typically begins in elementary school, children often encounter relational numerical concepts much earlier in their environment (e.g. sh
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1398::8b7eaeef6d64a6f425082c397937a60f
https://theses.hal.science/tel-03681175/file/TH2021BHATIAPARNIKA.pdf
https://theses.hal.science/tel-03681175/file/TH2021BHATIAPARNIKA.pdf
Autor:
Lagace-Cusiac, Rebekka
Publikováno v:
Electronic Thesis and Dissertation Repository
Humans perceive ratios for different spatial magnitudes such as length, area, and numerosity, and temporal magnitudes such as duration. Previous studies have shown that spatial ratios may be processed by a common ratio processing system. The aim of t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1548::3b9ef2560a66778d465165f07164cfd9
https://ir.lib.uwo.ca/etd/8039
https://ir.lib.uwo.ca/etd/8039
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.