Zobrazeno 1 - 10
of 119
pro vyhledávání: '"Rapid cycle deliberate practice"'
Publikováno v:
Annals of Medicine, Vol 56, Iss 1 (2024)
AbstractBackground Rapid Cycle Deliberate Practice (RCDP) has gained prominence in recent years as an innovative teaching method in simulation-based training for adult and pediatric emergency medical skills. However, its application in the training o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/74fc3d36b91e4437b29c5e447a90c801
Autor:
Susana B. Reyes-Domínguez, Gracia Adánez Martínez, María Miñambres Rodríguez, David Gil Ortega, Eduardo Martínez Salcedo, Luis García Marcos
Publikováno v:
Educación Médica, Vol 25, Iss 5, Pp 100938- (2024)
Resumen: Introducción: la simulación como herramienta docente está en expansión en la educación de grado. El objetivo de este estudio es describir esta metodología aplicada al paciente pediátrico y descubrir las opiniones de los alumnos. Mater
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/85ea625b8d2d4f79ba968f467a570ec5
Autor:
Nora Colman, Susan M. Wiltrakis, Sherita Holmes, Ruth Hwu, Srikant Iyer, Nandranie Goodwin, Claire Mathai, Scott Gillespie, Kiran B. Hebbar
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 24, Iss 1, Pp 1-10 (2024)
Abstract Background In simulation-based education, debriefing is necessary to promote knowledge acquisition and skill application. Rapid Cycle Deliberate Practice (RCDP) and Traditional Reflective Debriefing (TRD) are based in learning theories of de
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a50a42df373c4bc5a3555fef4cb189f8
Publikováno v:
São Paulo Medical Journal, Vol 142, Iss 5 (2024)
ABSTRACT BACKGROUND: cardiorespiratory arrest (CRA) is a severe public health concern, and clinical simulation has proven to be a beneficial educational strategy for training on this topic. OBJECTIVE: To describe the implementation of a program for p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/20be5d847e0c4327af43ca3715768b9e
Autor:
Erin B. Henkel, Daniel Lemke, Daniel Rubalcava, Bindi Naik-Mathuria, Katherine M. Gautreaux, Jeannie Eggers, Cara Doughty
Publikováno v:
MedEdPORTAL, Vol 20 (2024)
Introduction Pediatric trauma resuscitations are low-frequency, high-stakes events that require skilled multidisciplinary teams with strong medical knowledge and communication skills. Methods This pediatric trauma simulation training session included
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/382d718b7a9b413cbfea4f4087adb665
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
MedEdPORTAL, Vol 18 (2022)
Introduction This curriculum includes three in-person simulation cases for Advanced Cardiac Life Support (ACLS) training using the rapid cycle deliberate practice (RCDP) technique. RCDP is a model for simulation-based medical education (SBME) that pr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/40f706868852417ea97df8d1d851e3cb