Zobrazeno 1 - 10
of 24
pro vyhledávání: '"Ranner, T"'
The aim of this paper is to develop a numerical scheme to approximate evolving interface problems for parabolic equations based on the abstract evolving finite element framework proposed in (C M Elliott, T Ranner, IMA J Num Anal, 41:3, 2021, doi:10.1
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2208.04850
Autor:
Ranner, T
Publikováno v:
Applied Numerical Mathematics. 156:422-445
We present and analyse a numerical method for understanding the low-inertia dynamics of an open, inextensible viscoelastic rod - a long and thin three dimensional object - representing the body of a long, thin microswimmer. Our model allows for both
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Animal neuromechanics describes the coordinated self-propelled movement of a body, subject to the combined effects of internal neural control and mechanical forces. Here we use a computational model to identify effects of neural and mechanical modula
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=core_ac_uk__::81b1b75d085e65c195cc5062ddc7a64c
https://eprints.whiterose.ac.uk/137534/1/DenhamRannerCohen18.pdf
https://eprints.whiterose.ac.uk/137534/1/DenhamRannerCohen18.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ranner, Tamara, Reinmann, Gabi
Publikováno v:
Wissensgemeinschaften : Digitale Medien – Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre. – Münster: Waxmann Verl., 2011. – S. 314 - 324
Videotechnologien werden in der Lehrerbildung häufig eingesetzt, um die Lehrkompetenz zu fördern. Auch in der Fahrlehrerausbildung werden sie schon lange genutzt, hauptsächlich jedoch als Demonstrationsmaterial in Präsenzsitzungen. Eine aktiv-kon
Externí odkaz:
https://tud.qucosa.de/id/qucosa%3A25724
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A25724/attachment/ATT-0/
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A25724/attachment/ATT-0/
Publikováno v:
Wissensgemeinschaften : Digitale Medien – Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre. – Münster: Waxmann Verl., 2011. – S. 146 - 156
Bildungsnetzwerke werden oft per se für bedeutsam erklärt, ohne ihren konkreten Nutzen zu hinterfragen. Letzteres ist auch schwierig, denn langfristige Wirkungen auf den Bildungserfolg einzelner sind kaum zu messen. Untersuchen kann man allerdings,
Externí odkaz:
https://tud.qucosa.de/id/qucosa%3A25707
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A25707/attachment/ATT-0/
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A25707/attachment/ATT-0/