Zobrazeno 1 - 10
of 18
pro vyhledávání: '"Railway power supply systems"'
Publikováno v:
In Energy 30 December 2024 313
Publikováno v:
Electricity, Vol 5, Iss 1, Pp 154-173 (2024)
This article addresses the need for a standardized method to measure power quality in railroad systems, which differ from distribution and transmission networks. It evaluates the applicability of existing standards in detecting variations and short-t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fd398e1ff8974d799b46a061d833046d
Publikováno v:
Energy Reports, Vol 9, Iss , Pp 447-461 (2023)
The article presents the results of research aimed at developing digital models for power flow analysis of railway power supply systems (RPSS) equipped with distributed generation (DG) units based on renewable energy sources. We employed the techniqu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5033474972d0466b9b787d569bb7f36d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Известия высших учебных заведений: Проблемы энергетики, Vol 0, Iss 11-12, Pp 84-95 (2017)
On the basis of the use of algorithms for forecasting, it becomes possible to set automatic control system with a single parameter - the time of the forecast. Therefore, the predictive algorithms built on the basis of the model laws of regulation may
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8f5ae34cc7224b349a381006319e37fd
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
2020 IEEE 14th International Conference on Compatibility, Power Electronics and Power Engineering (CPE-POWERENG).
With the continuous expansion of the railway power systems, the integration of high speed locomotives and the need to increase the overhead catenary line power capacity, the main shortcomings of the conventional railway feeding system are becoming mo
Publikováno v:
Вестник Иркутского государственного технического университета.
ЦЕЛЬ. Показать эффективность применения регулируемых и нерегулируемых источников реактивной мощности (ИРМ) в системах электроснабжени
Railways are the most energy-efficient land-based mode of transport, and electrification is the most energy-efficient way to power the trains. There are many existing solutions to supply the trains with electricity. Regardless of which particular tec
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::d85690e54724f80a082e968eac33c00d
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-96797
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-96797