Zobrazeno 1 - 10
of 101
pro vyhledávání: '"Railroad wheel"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Aleksander G. Grigor’Yants, Igor’ N. Shiganov, Roman S. Tret’Yakov, Aleksander I. Misyurov, Roman D. Asyutin, Aleksey A. Drenin, Aleksander V. Perestoronin
Publikováno v:
Вестник Научно-исследовательского института железнодорожного транспорта, Vol 78, Iss 5, Pp 290-296 (2019)
Currently, the wheel flange limiting wear is the main reason of the railroad wheels trueing. In order to enhance the wear resistance of the wheels to the required level, composition of their surface shall be changed, which is proposed to do by the me
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b593841d994d43fb9f0fdabe49483fe8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Defect and Diffusion Forum. 391:66-73
To verify the effect of 0.13 % vanadium addition (% in weight) on the wear resistance of a railroad wheel steel with 0.7 % carbon, twin-disc rolling-sliding test were performed. These two steels were named 7V and 7C. The test discs were analyzed to v
Publikováno v:
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
Orientador: Auteliano Antunes dos Santos Junior Tese (doutorado) - Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Engenharia Mecanica Resumo: Este trabalho propõe um modelo numérico de contato roda-trilho, baseado no método dos elementos finitos,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::0e1977ac6271660c6c42bcfd0b94c9ab
https://doi.org/10.47749/t/unicamp.2008.422951
https://doi.org/10.47749/t/unicamp.2008.422951
Autor:
M A Murtaza, Tjprc
Publikováno v:
International Journal of Mechanical and Production Engineering Research and Development. 8:1181-1188
Autor:
S. Dedmon
Publikováno v:
2019 Joint Rail Conference.
Conventional problem solving is a time-honored and accepted methodology for solving many problems we encounter in our daily home and work lives. Thought processes can be linear (like a programmer) or non-linear and still use conventional problem solv
Publikováno v:
Metal Science and Heat Treatment of Metals; No. 1 (2018): Metal Science and Heat Treatment of Metals; 10-17
Металловедение и термическая обработка металлов; № 1 (2018): Металловедение и термическая обработка металлов; 10-17
Металознавство та термічна обробка металів; № 1 (2018): Металознавство та термічна обробка металів; 10-17
Металловедение и термическая обработка металлов; № 1 (2018): Металловедение и термическая обработка металлов; 10-17
Металознавство та термічна обробка металів; № 1 (2018): Металознавство та термічна обробка металів; 10-17
Formulation of the problem. The achievement of high mechanical properties of the railway wheel rim made from carbon steel is ensured by the highly dispersed perlite structure formation in it and a small amount of pre-eutectoid ferrite, which is alloc