Zobrazeno 1 - 10
of 210
pro vyhledávání: '"Radespiel, Rolf"'
Publikováno v:
Computers & Fluids, Volume 265, 2023
A novel variant of Improved Delayed Detached-Eddy Simulation based on a differential Reynolds-stress background model is presented. The approach aims to combine the advantages of anisotropy-resolving Reynolds-stress closures in the modelled RANS regi
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2301.07223
Publikováno v:
CEAS Aeronautical Journal 15, 5-22 (2024)
A scale resolving hybrid RANS-LES technique is applied to an aircraft-nacelle configuration under transonic flow conditions using the unstructured, compressible TAU solver. Therefore, a wall modelled LES methodology is locally applied to the nacelle
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2301.05299
Publikováno v:
In Aerospace Science and Technology January 2024 144
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Aircraft. 60:835-856
Active gust load alleviation techniques exhibit a high potential in significantly reducing the transient gust loads on aircraft. In this work the aerodynamic potential of trailing-edge flaps and leading-edge flaps is numerically studied with the purp
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Prasannakumar, Adarsh, Wolff, Johannes, Radespiel, Rolf, Boermans, L.M.M., Hühne, Christian, Badrya, Camli
Publikováno v:
CEAS Aeronautical Journal, 13(4)
Hybrid laminar flow control (HLFC) can be a possible solution for future sustainable energy-efficient aviation. The current study proposes a MATLAB-based numerical tool for the design of the suction system for an airfoil optimized for a subsonic shor
Publikováno v:
CEAS Aeronautical Journal; Jan2024, Vol. 15 Issue 1, p5-22, 18p