Zobrazeno 1 - 10
of 2 043
pro vyhledávání: '"RETENTION INTERVAL"'
Autor:
Datin Shah, Lauren Knott
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Previous research has shown that the exposure to misleading information continues its detrimental effect on memory over time for negatively arousing events. However, research has also shown that both high-and low-arousing negative events are vulnerab
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/127cd3e2499c4d079375e214a2f25376
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
The final location of a moving object is always misremembered in the direction of the object’s motion; this occurrence is called representational momentum. Three experiments were conducted to investigate the effects of phasic alertness on represent
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f4cb9528f8a3483093971d62f477c633
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Distributed learning is often recommended as a general learning strategy, but previous research has established its benefits mainly for learning with repeated materials. In two experiments, we investigated distributed learning with complementary text
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7010b75b825a462f805215212862e0e0
Autor:
Victoria Nemchek, Laura A. Agee, Cassidy A. Malone, Marissa Raskin, Sydney Seese, Marie H. Monfils
Publikováno v:
Frontiers in Behavioral Neuroscience, Vol 15 (2021)
Context is the milieu in which everything occurs. Many research studies consider context, or even explicitly manipulate it; yet it remains challenging to characterize. We know that a context surrounds and influences tasks; however, the boundaries of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6b6efbf5c9b4405a80f55387fe656853
Autor:
Nilgun Cepelioğullar
Publikováno v:
Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi, Vol 2, Iss 4, Pp 429-440 (2018)
The aim of this study is to examine the results of the experiment when phonologically and acoustically similar and non-similar word lists of four conditions are presented in three different retention intervals. The relevant literature about short tre
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/304046f6d6d7403f91d0452e107b1676
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.