Zobrazeno 1 - 10
of 1 422
pro vyhledávání: '"READING DISABILITIES"'
Publikováno v:
مجله علوم روانشناختی, Vol 23, Iss 134, Pp 267-286 (2024)
Background: Due to the one-dimensionality of the existing protocols about the executive function devising task-oriented and diverse interventions grounded in executive functions and evaluating their effectiveness on the reading skills of students wit
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/75ad74a02a2b4d26b2ee1a9e363e513b
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 12, Iss 10, p 101 (2024)
Students with reading disabilities form a heterogeneous group: some struggle with accurate and fast reading (dysfluent readers), others with comprehension (poor comprehenders), and some face challenges in both areas (poor readers). Research has indic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a8f06b7bd8f34890a0f8eb487e79e5e6
Autor:
Yongseok Yoo
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 14, Iss 5, p 428 (2024)
Inference plays a key role in reading comprehension. This study examines changes in inferential behavior while reading different genres. The inferential behavior of 28 students with reading disabilities (RDs) and 44 students without RDs was quantifie
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9addd326894848b598504ef04f796c7d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Swedish Journal of Romanian Studies. 5(2):221-240
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1040184
Publikováno v:
Swedish Journal of Romanian Studies, Vol 5, Iss 2, Pp 221-240 (2022)
As the European Union’s Strategy for people with disabilities has been extended to 2030, emphasising the need for these people’s social inclusion, which also comprises accessibility to different information and documents, Romania has to align its
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d437079deddb48078cb27a418d2cafbe
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.