Zobrazeno 1 - 10
of 43
pro vyhledávání: '"R. Rosnawati"'
Publikováno v:
REID (Research and Evaluation in Education), Vol 5, Iss 1, Pp 10-20 (2019)
The study was aimed at describing five methods of the development of parallel test items of the multiple-choice type in mathematics at Yogyakarta (primary education level). The study was descriptive research involving 22 mathematics teachers as the r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/63fb3cc15f1945f58d7b335bf3fbb694
Autor:
R Rosnawati, Dyah Nirmala Sani
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan Matematika (JUPITEK). 5:123-131
Generally, students still need help working on story-shaped questions. This error is natural, but if it continues, it will harm the mastery of the next material. The ability to solve story questions is closely related to numeracy skills, therefore kn
Autor:
R. Rosnawati, Erik Suharyono
Publikováno v:
Mosharafa: Jurnal Pendidikan Matematika. 9:451-462
Literasi matematika merupakan salah satu tujuan pembelajaran matematika sehingga perlu termuat dalam buku teks matematika sebagai sumber utama belajar. Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan hasil analisis soal-soal pada buku teks pelajaran m
Publikováno v:
PROCEEDINGS OF THE 4TH INTERNATIONAL SEMINAR ON INNOVATION IN MATHEMATICS AND MATHEMATICS EDUCATION (ISIMMED) 2020: Rethinking the role of statistics, mathematics and mathematics education in society 5.0: Theory, research, and practice.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Research and Evaluation in Education, Vol 5, Iss 1, Pp 10-20 (2019)
The study was aimed at describing five methods of the development of parallel test items of the multiple-choice type in mathematics at Yogyakarta (primary education level). The study was descriptive research involving 22 mathematics teachers as the r
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
R. Rosnawati, D. Hidayat
Publikováno v:
Journal of Physics: Conference Series. 1613:012027
The ability of critical thinking in mathematics is an important ability that should be mastered by students. The goal of this research is to describe students’ critical thinking in a geometry lesson. This research is a survey study in which the dat
Publikováno v:
Journal of Physics: Conference Series. 1581:012050
This study is aimed to investigate the pedagogical content knowledge of prospective professional teachers who participated in the In-service Teacher Professional Program (Program Profesi Guru Dalam Jabatan or PPG Daljab) for the topic of Derivative.