Zobrazeno 1 - 10
of 29
pro vyhledávání: '"R. Marzoug"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Modern Physics C. 34
The speed limit signs can be used to enhance traffic safety, nevertheless, the large differences between the speed of vehicles provoked by the speed limit zone (SLZ) may increase the dissipation of energy caused by the deceleration of vehicles. In th
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
N. Lakouari, O. Oubram, Hamid Ez-Zahraouy, M. Limón-Mendoza, A. Khallouk, J. G. Vera-Dimas, R. Marzoug
Publikováno v:
International Journal of Modern Physics C. 29:1850121
Using the cellular automata Nagel–Schreckenberg (NaSch) model, we numerically study the impact of traffic lights on the probability of car accidents ([Formula: see text]) at the intersection of two roads. It is found that, the probability [Formula:
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
J. G. Velásquez-Aguilar, L. Cisneros-Villalobos, Hamid Ez-Zahraouy, R. Marzoug, N. Lakouari, O. Oubram
Publikováno v:
International Journal of Modern Physics C. 29:1850081
Various feedback strategies are proposed to improve the traffic flow. However, most of these works did not take road safety into consideration. In this paper, we studied the impact of four feedback strategies on the probability of rear-end collisions
Autor:
Hamid Ez-Zahraouy, R. Marzoug, J. G. Velásquez-Aguilar, L. Cisneros-Villalobos, N. Lakouari, O. Oubram
Publikováno v:
International Journal of Modern Physics C. 29:1850062
Using the Nagel-Schreckenberg model, we investigate the flow characteristics in a traffic circle system, where the entry lanes are controlled by traffic lights operating in a fixed-time ([Formula: see text]. We considered four different strategies to
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Physica Scripta. 89:065002
The control of vehicles in urban traffic is a requirement to maximize the flow and to ensure the safety of traffic. Using the cellular automata Nagel–Schreckenberg (NaSch) model within a parallel dynamic update, we studied the effect of the interse