Zobrazeno 1 - 10
of 577
pro vyhledávání: '"R, Hanke"'
Autor:
C. Lohr, F. Peterssen, M. Schlemminger, A. Bensmann, R. Niepelt, R. Brendel, R. Hanke-Rauschenbach
Publikováno v:
Energy, Sustainability and Society, Vol 14, Iss 1, Pp 1-21 (2024)
Abstract Background Social acceptance of energy infrastructure projects affects public support for the energy transition and is essential for the transition’s sustainability and success. Despite extensive research focusing on the social acceptance
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/61a629733af14d00b1a52ed9e2ae387c
Publikováno v:
Energy Conversion and Management: X, Vol 24, Iss , Pp 100797- (2024)
This study evaluates the design of liquid hydrogen infrastructure for the initial development phase of hydrogen-powered aviation, focusing on airports with low hydrogen-powered aircraft traffic. Existing research has primarily focused on large-scale
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/77ca8b0cf6834e4cad56766da248122a
Publikováno v:
Energy Conversion and Management: X, Vol 20, Iss , Pp 100442- (2023)
The economic competitiveness of hydrogen-powered aviation highly depends on the supply costs of green liquid hydrogen to enable true-zero CO2 flying. This study uses non-linear energy system optimization to analyze three main liquid hydrogen (LH2) su
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f8819f97990d499bac6002f2c4d2d8a2
Publikováno v:
Energy Conversion and Management: X, Vol 20, Iss , Pp 100435- (2023)
In this paper, the resource requirements for the implementation of global H2-powered aviation are investigated to answer one of the main questions asked by many stakeholders in the aviation industry: Are there any resource limitations for the impleme
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bf9c4d75cf99406bbf4a168f2370111d
Publikováno v:
Energy Conversion and Management: X, Vol 14, Iss , Pp 100206- (2022)
In this paper, the broader perspective of green hydrogen (H2) supply and refueling systems for aircraft is provided as an enabling technology brick for more climate friendly, H2-powered aviation. For this, two H2 demand scenarios at exemplary airport
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e553f022b27e44c687e48ea8d87ec524
Autor:
C. Lohr, M. Schlemminger, F. Peterssen, A. Bensmann, R. Niepelt, R. Brendel, R. Hanke-Rauschenbach
Publikováno v:
Renewable Energy. 198:144-154
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.