Zobrazeno 1 - 10
of 356
pro vyhledávání: '"Quintanar, L."'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Solovieva Yu, Quintanar L.
Publikováno v:
Культурно-историческая психология, Vol 17, Iss 2, Pp 123-132 (2021)
Educational isolation, as a consequence of the global pandemic, has become an obstacle for guiding activity of pre-school age for a period of over one year. Online education did not include collective playing activity; actually, simultaneous modality
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5cafdc54c86745da81d8a2ff45d4fe35
Autor:
Solovieva D.Y.,, Quintanar L.,
Publikováno v:
Psihologo-Pedagogičeskie Issledovaniâ, Vol 11, Iss 4, Pp 49-66 (2019)
According to Vigotskian conception, psychological development of children occurs within the frames of cultural activities. Each form of activity may be expressed as a kind of narration or personal emotional involvement experienced by a child in diffe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9cea49adf3f4422687cfe732ce24f4ab
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Psychology in Russia: State of Art, Vol 9, Iss 4, Pp 152-162 (2016)
Low birth weight has a negative impact on psychomotor development, specifically on motor and perceptual functions. In order to prevent this effect, neurodevelopmental diagnosis should be supplemented by an effective therapeutic system. The aim of thi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aafa77171fb8409ea55b3dfd3b602533
Autor:
Solovieva Yu., Quintanar L.
Publikováno v:
Psychology in Russia: State of Art, Vol 9, Iss 4, Pp 123-137 (2016)
The zone of proximal development is a well-known and frequently referenced term within cultural historical psychology. Nevertheless, it is rarely used in the concrete practice of assessing intellectual development. The majority of proposals for such
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4319bc609ed541b294da825b19f1a3a2
Autor:
Quintanar L., Solovieva Yu.
Publikováno v:
Psychology in Russia: State of Art, Vol 8, Iss 3, Pp 112-124 (2015)
The basis of this article is A. R. Luria’s conception of the qualitative approach in neuropsychology. Attention deficit disorder with hyperactivity is one of the most frequent clinical diagnoses given during preschool age. However, precise qualitat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9dc6e3d8522649a289417f1289d02027
Publikováno v:
Psychology in Russia: State of Art, Vol 8, Iss 2, Pp 61-72 (2015)
The background of the study is the historic and cultural conception of development, which considers symbolic activities significant for preschool-age children. Our objective was to identify indicators of reflection as an essential feature of preschoo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c371408301404764b07cda176bba9509
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.