Zobrazeno 1 - 10
of 1 002
pro vyhledávání: '"Quantity judgments"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Psychological Science, 2015 Jan 01. 26(1), 108-108.
Externí odkaz:
http://www.jstor.org/stable/24543855
Autor:
Young, Laura N., Cordes, Sara
Publikováno v:
Psychological Science, 2013 Jun 01. 24(6), 1057-1059.
Externí odkaz:
http://dx.doi.org/10.1177/0956797612465294
Publikováno v:
Current Zoology, Vol 57, Iss 4, Pp 419-428 (2011)
We presented a quantity judgment task that involved comparing two sequentially presented sets of items to preschoolers and chimpanzees using nearly identical procedures that excluded verbal instructions to children. Trial difficulty in this task refl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/169e7c353fd94b19a67b98e79d00749d
Autor:
Lima, Suzi Oliveira de
Publikováno v:
Letras de Hoje, Vol 50, Iss 1, Pp 84-90 (2015)
Este artigo contribui para o debate sobre a codificação gramatical da distinção contável-massivo. Dois julgamentos de quantidade testaram adultos bilíngues em duas línguas que codificam a distinção contável-massivo de formas diferentes: Yud
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e7f367c070d7437082e6aa37ea380faf
Autor:
Cuneo, Diane O.
Publikováno v:
Child Development, 1980 Mar 01. 51(1), 299-301.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/1129629
Publikováno v:
Linguistics, Vol 62, Iss 4, Pp 889-935 (2024)
Using animate nouns to refer to entities in the world involves a complex interaction of ontology, cognition and language. The present study evaluates two accounts of the use of animate nouns, with Mandarin Chinese as the vehicle for testing between t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d024afcbae944b2aa9c76273e55decaa
Autor:
Barner, David *, Snedeker, Jesse
Publikováno v:
In Cognition 2005 97(1):41-66
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.