Zobrazeno 1 - 10
of 24
pro vyhledávání: '"Quandte, Sabine"'
Autor:
Poltz, Nadine1 (AUTHOR) nadine.poltz@uni-potsdam.de, Quandte, Sabine2 (AUTHOR) sabine.quandte@api-potsdam.de, Kohn, Juliane2 (AUTHOR) juliane.kohn@api-potsdam.de, Kucian, Karin3 (AUTHOR) karin.kucian@kispi.uzh.ch, Wyschkon, Anne2 (AUTHOR) anne.wyschkon@api-potsdam.de, Aster, Michael von4 (AUTHOR) m.aster@drk-kliniken-westend.de, Esser, Günter2 (AUTHOR) gesser@uni-potsdam.de
Publikováno v:
Brain Sciences (2076-3425). Mar2022, Vol. 12 Issue 3, p313. 18p.
Autor:
Ehlert, Antje, Poltz, Nadine, Quandte, Sabine, Kohn-Henkel, Juliane, Kucian, Karin, Aster, Michael von, Esser, Günter
Publikováno v:
Journal of Intelligence; Volume 10; Issue 3; Pages: 70
Intelligence, as well as working memory and attention, affect the acquisition of mathematical competencies. This paper aimed to examine the influence of working memory and attention when taking different mathematical skills into account as a function
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::bfb19dfb59b8d9cff4f471e647f6d816
https://publishup.uni-potsdam.de/frontdoor/index/index/docId/56233
https://publishup.uni-potsdam.de/frontdoor/index/index/docId/56233
Autor:
Poltz, Nadine, Wagner, Luisa, Wyschkon, Anne, Quandte, Sabine, Kucian, Karin, Kohn, Juliane, von Aster, Michael, Esser, Günter
Publikováno v:
Lernen und Lernstörungen; 2023, Vol. 12 Issue 3, p143-154, 12p
Autor:
Höse, Anna, Wyschkon, Anne (Dr.), Moraske, Svenja, Eggeling, Marie, Quandte, Sabine, Kohn, Juliane, Poltz, Nadine, von Aster, Michael G., Esser, Günter
Objective: This study assesses the short-term and intermediate effects of preschool training stimulating phonological awareness and letter-sound correspondence for children at risk of developing dyslexia. Moreover, we examined whether training reduce
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______266::c5be5a64f9893be2888416a0e4dbb9c2
https://publishup.uni-potsdam.de/frontdoor/index/index/docId/45004
https://publishup.uni-potsdam.de/frontdoor/index/index/docId/45004
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Höse, Anna, Wyschkon, Anne, Moraske, Svenja, Eggeling, Marie, Quandte, Sabine, Kohn, Juliane, Poltz, Nadine, von Aster, Michael, Esser, Günter
Publikováno v:
Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie; 2016, Vol. 44 Issue 5, p377-393, 17p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ehlert A; Department of Inclusive Education, University of Potsdam, 14476 Potsdam, Germany., Poltz N; Department of Inclusive Education, University of Potsdam, 14476 Potsdam, Germany., Quandte S; Academy of Psychotherapy and Intervention Research Potsdam, 14467 Potsdam, Germany., Kohn J; Academy of Psychotherapy and Intervention Research Potsdam, 14467 Potsdam, Germany., Kucian K; Center for MR-Research, University Children's Hospital, 8032 Zurich, Switzerland., Von Aster M; Center for Special Educational and Psychological Needs, DRK Kliniken Berlin Westend, 14050 Berlin, Germany., Esser G; Academy of Psychotherapy and Intervention Research Potsdam, 14467 Potsdam, Germany.
Publikováno v:
Journal of Intelligence [J Intell] 2022 Sep 19; Vol. 10 (3). Date of Electronic Publication: 2022 Sep 19.