Zobrazeno 1 - 10
of 17
pro vyhledávání: '"Quality and price competition"'
This paper proposes and estimates a two-step methodology to measure international managerial skill and calculate its impact on firm performance, using a sample of the biggest private Colombian exporting firms. The first step quantifies the manager's
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::af1a6c5146e9ad8ce10ccdbb033c6eac
https://hdl.handle.net/10419/268962
https://hdl.handle.net/10419/268962
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Barigozzi, Francesca ; Ma, Ching-to Albert (2016) Product Differentiation with Multiple Qualities. Bologna: Dipartimento di Scienze economiche DSE, p. 43. DOI 10.6092/unibo/amsacta/5407 . In: Quaderni-Working Paper DSE (1075). ISSN 2282-6483.
We study subgame-perfect equilibria of the classical quality-price, multistage game of vertical product differentiation. Each of two firms can choose the levels of an arbitrary number of qualities. Consumers’ valuations are drawn from independent a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::e4eac86065efe37220850462f86600e4
http://hdl.handle.net/11585/649374
http://hdl.handle.net/11585/649374
Using a spatial competition framework with three ex ante identical firms, we study the effects of a horizontal merger on quality, price and welfare. The merging firms always reduce quality. They also increase prices if demand responsiveness to qualit
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f1c677721042bd75a46142137903dd28
http://www.cepr.org/active/publications/discussion_papers/dp.php?dpno=10156
http://www.cepr.org/active/publications/discussion_papers/dp.php?dpno=10156
Autor:
BARIGOZZI, FRANCESCA, Ma, A.
We study subgame-perfect equilibria of the classical quality-price, multistage game of vertical product di¤erentiation. Each
rm can choose the levels of an arbitrary number of qualities. Consumersvaluations are drawn from independent and general
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______4094::a5a5622670a87c5ea5275db3f35efb30
http://hdl.handle.net/11585/563593
http://hdl.handle.net/11585/563593
Publikováno v:
Management Science. 51(7):1120-1130
We develop an analytical framework to investigate the competitive implications of personalized pricing technologies (PP). These technologies enable first-degree price discrimination: firms charge different prices to different consumers, based on thei
Publikováno v:
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
We study the effect of competition on quality in markets such as health care, long-term care and education, when providers choose both prices and quality in a setting of spatial competition. We offer a novel mechanism whereby competition leads to low
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::4e1df21807332b278fb60ff78ef7f7b5
https://hdl.handle.net/11250/163428
https://hdl.handle.net/11250/163428
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.