Zobrazeno 1 - 10
of 516
pro vyhledávání: '"Psychomotricity"'
Publikováno v:
Bulletin of the Transilvania University of Braşov: Series IX Sciences of Human Kinetics, Vol 16(65), Iss 2, Pp 91-96 (2023)
The research aims to identify the adolescents’ avoidance causes from physical education lessons and to determine the means of improving students' satisfaction with physical education. The present research is of ascertaining – ameliorative type, c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d3c4ee37fde54e3c83ffdea6b1e97796
Publikováno v:
Children, Vol 11, Iss 8, p 973 (2024)
Background/Objectives: The relevance of psychomotor skills in children’s growth is being increasingly recognized. The transversal role of psychomotor skills in learning performance is described through a link between cognitive and motor functioning
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/804e4fbd71584aad901f77aa00c9093f
Autor:
Victoria Razmiret
Publikováno v:
Bulletin of the Transilvania University of Braşov: Series IX Sciences of Human Kinetics, Vol 16(65), Iss 1, Pp 97-104 (2023)
The article elucidated the theoretical-methodological foundations of the pedagogical benchmarks of influence of the specific means of physical education on the correction of dysgraphia in primary school students, a fact that determined the conceptual
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a5cfd419a09a45a483c8da5057c0f5bf
Publikováno v:
Bulletin of the Transilvania University of Braşov: Series IX Sciences of Human Kinetics, Vol 16(65), Iss 1, Pp 171-180 (2023)
This study sought to show how swimming and aquatic activities might help people with Down syndrome with their coordination and balance (knowledge of one’s own body and its parts, awareness of one’s own image, and laterality). The target group con
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7faaacca3c90468ea1ac9a3b9afeb9d5
Autor:
Vassiliki Riga, Aimilia Rouvali
Publikováno v:
Youth, Vol 3, Iss 2, Pp 502-525 (2023)
An increase in children exhibiting attention difficulties has created the need for more classroom-based intervention programmes. A promising link between physical education and improvement in executive functioning has been at the centre of attention.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d85509f7c19f4515bf9bc9eddf818c31
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
IntroductionTime for movement and outdoor experiences has decreased in children’s daily lives. Nevertheless, a growing body of research has shown that body-oriented interventions and outdoor time benefit preschoolers’ social–emotional developme
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9d28c2cf23614f2a8c8756caeaa3bb7d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.