Zobrazeno 1 - 10
of 156
pro vyhledávání: '"Psychology of programming"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Surakka, Sami, Malmi, Lauri
Publikováno v:
Informatics in Education - An International Journal. 4(1):123-143
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=149719
Autor:
Fagerholm, Fabian, Felderer, Michael, Fucci, Davide, Unterkalmsteiner, Michael, Marculescu, Bogdan, Martini, Markus, Wallgren Tengberg, Lars Göran, Feldt, Robert, Lehtelä, Bettina, Nagyvaradi, Balazs, Khattak, Jehan
Cognition plays a fundamental role in most software engineering activities. This article provides a taxonomy of cognitive concepts and a survey of the literature since the beginning of the Software Engineering discipline. The taxonomy comprises the t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::67312ff79ca57812d1fa01c6512578f2
Autor:
Jorma Sajaniemi, Marja Kuittinen
Publikováno v:
Human Technology, Vol 4, Iss 1, Pp 75-91 (2008)
Programming education has experienced a shift from imperative and procedural programming to object-orientation. This shift has been motivated by educators' desire to please the information technology industry and potential students; it is not motivat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1feb5cb80f30409daabf0ca2979be716
Publikováno v:
PeerJ Computer Science, Vol 1, p e18 (2015)
Affects—emotions and moods—have an impact on cognitive activities and the working performance of individuals. Development tasks are undertaken through cognitive processes, yet software engineering research lacks theory on affects and their impact
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dd0cd1227b834ce0b0638cac9065b3a7
Autor:
Sami SURAKKA, Lauri MALMI
Publikováno v:
Informatics in Education, Vol 4, Iss 1, Pp 123-142 (2005)
In the present paper, a qualitative research of the cognitive skills of experienced software developers is presented. The data for the research was gathered using the Delphi method. The respondents were 11 software developers who have worked at least
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/612a698ae6644c31a415c18a04176f7b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Human-Computer Studies. 131:52-63
This paper reflects on the evolution (past, present and future) of the ‘psychology of programming' over the 50 year period of this anniversary issue. The International Journal of Human-Computer Studies (IJHCS) has been a key venue for much seminal