Zobrazeno 1 - 10
of 412
pro vyhledávání: '"Prosection"'
Publikováno v:
Challenges of the Knowledge Society, Vol 16, Iss 1, Pp 151-157 (2023)
This paper focuses on issues dealing with inclusion under the difficult working conditions regime of the jobs carried out by the staff of the Anatomic Pathology and Forensic Departments within legal medicine institutions, following adjudication as un
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/608a77c39a5a4116acd3aec6832ad4fe
Publikováno v:
Educación Médica, Vol 24, Iss 6, Pp 100839- (2023)
Resumen: Introducción: el estudio de la anatomía humana basado en la disección de cadáveres ha sido uno de los recursos más utilizados históricamente; sin embargo, la brecha generacional entre el alumnado y el profesorado plantea la búsqueda d
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5593c699d53642da89166d6f6a292d69
Publikováno v:
Journal of Lumbini Medical College, Vol 10, Iss 2 (2023)
Introduction: Cadaveric dissection has been used as a traditional method of teaching and learning for many years. With time, changes in the medical curriculum have reduced the time for anatomy learning and seeking alternative methodologies moving awa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2b9277fc40ab4e8aaabb8a0ca8a05d5a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Olga Gómez, Maria García-Manzanares, Deborah Chicharro, Miriam Juárez, Clara Llamazares-Martín, Enrique Soriano, José Terrado
Publikováno v:
Animals, Vol 13, Iss 10, p 1666 (2023)
The use of blended learning strategies is increasingly common in health sciences, including veterinary medicine; however, there are very few descriptions of these methods being applied to practicals. We describe here the application of blended learni
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/59818978099843c59c6654d3a9499f24
Autor:
Carmen Romo-Barrientos, Juan José Criado-Álvarez, Jaime González-González, Isabel Ubeda-Bañon, Alicia Flores-Cuadrado, Daniel Saiz-Sánchez, Antonio Viñuela, Jose Luis Martin-Conty, Teresa Simón, Alino Martinez-Marcos, Alicia Mohedano-Moriano
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 20, Iss 1, Pp 1-7 (2020)
Abstract Background The teaching of human anatomy is often based on practices of cadaver dissection and prosected specimens. However, exposure to human cadavers might be stressful and anxiety-inducing for students. The aim of this study is to explore
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/70f56a0301154456984c0878565f82df
Publikováno v:
Translational Research in Anatomy, Vol 23, Iss , Pp 100104- (2021)
Purpose: How much do anatomical and histological texts inform medical students about the arterial supply to the skin? What is a good method in a system-based curriculum to highlight the importance of blood supply to the skin? Basic procedures: Anatom
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/852b5539f64a4ce7b05120249186aed5
Autor:
Jennifer F. Dennis, Bradley A. Creamer
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 12, Iss 8, p 519 (2022)
We utilized the physical manipulation of cadaveric donors by students to evaluate learning outcomes in two undergraduate anatomy courses. Students (n = 176) were assigned as those whom ‘manipulated’ (n = 100) or ‘did not manipulate’ (n = 76)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5824ff72410a4de1a82d7b0fa79453f4