Zobrazeno 1 - 10
of 415
pro vyhledávání: '"Proof without words"'
Autor:
Polat, Kubra, Akgun, Levent
Publikováno v:
EDUCATION REFORM JOURNAL. 5(1):8-26
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=896124
Autor:
Chandoul Amara
Publikováno v:
Applied Mathematics and Nonlinear Sciences, Vol 4, Iss 1, Pp 57-60 (2019)
In this paper, We give a generalization the resut of Roger B. Nelsen, by giving a closed form expression for x =[a0,a1,⋯,ak,b1,⋯bm¯],$\left[ {{a}_{0}},{{a}_{1}},\cdots ,{{a}_{k}},\overline{{{b}_{1}},\cdots {{b}_{m}}} \right],$
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/04fb332b552a450a8a797964c0201281
Autor:
D'Agostino, Susan, author
Publikováno v:
How to Free Your Inner Mathematician : Notes on Mathematics and Life, 2020.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198843597.003.0036
Autor:
Kübra POLAT, Handan DEMİRCİOĞLU
Publikováno v:
Volume: 11, Issue: 2 93-106
Adıyaman University Journal of Educational Sciences
Adıyaman University Journal of Educational Sciences
İspata yönelik algının son dönemlerde değişmesi ve öğrenenlerin ispatta zorlanmalarından dolayı alternatif ispat yolları ile ilgili araştırmalar yapılmaktadır. Bu bağlamda, ispat öğretimine alternatif bir yol olarak sunulan, ispat
Autor:
Levent Akgün, Kübra Polat
Publikováno v:
Education Reform Journal, Vol 5, Iss 1, Pp 8-26 (2020)
Volume: 5, Issue: 1 8-26
Education Reform Journal
Volume: 5, Issue: 1 8-26
Education Reform Journal
There are opinions about approaching the proof in mathematics education needto change as providing students to understand the mathematical proof ratherthan developing formal mathematical proof skills. In this context, proofswithout words described as
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Radmehr, Farzad, Ezzati, Mahnaz
Previous studies have reported that many engineering students struggle to develop a conceptual understanding of mathematics in university calculus courses. Engaging with mathematical proofs is one of the approaches to developing a conceptual understa
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::b13358dc42785b1e441f6793bbc9edd8
https://hdl.handle.net/2117/383626
https://hdl.handle.net/2117/383626
Autor:
Gerry Leversha
Publikováno v:
The Mathematical Gazette. 105:271-281
Autor:
Yukio Kobayashi
Publikováno v:
Far East Journal of Mathematical Education. 21:83-91
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.