Zobrazeno 1 - 10
of 189
pro vyhledávání: '"Programme for International Student Assessment (PISA)"'
Autor:
Emily Winchip
Publikováno v:
Gulf Education and Social Policy Review, Vol 5, Iss 2, Pp 93-117 (2024)
Abstract The United Arab Emirates (UAE) participates in the Programme for International Student Assessment (PISA) as part of a strategy to ensure educational improvement and future economic development for the country. The PISA results are presented
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a38a82b97b914a50947e545ed01e0d23
Publikováno v:
Large-scale Assessments in Education, Vol 12, Iss 1, Pp 1-28 (2024)
Abstract Stratification is an important design feature of many studies using complex sampling designs and it is often used in large-scale assessment (LSA) studies, such as the Programme for International Student Assessment (PISA), for two main reason
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5cbd3806ca014f2d8a6de7681af2420f
Autor:
Ji Zhou, Xinghua Wang
Publikováno v:
Large-scale Assessments in Education, Vol 11, Iss 1, Pp 1-24 (2023)
Abstract The influence of achievement motives and relational goal structures embedded in schools on learning outcomes as well as their interaction has attracted much attention in educational research. In the secondary multi-level analysis of data fro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/690ecd752c424acb8e19cf668105029b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Large-scale Assessments in Education, Vol 9, Iss 1, Pp 1-39 (2021)
Abstract Background Standard methods for analysing data from large-scale assessments (LSA) cannot merely be adopted if hierarchical (or multilevel) regression modelling should be applied. Currently various approaches exist; they all follow generally
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/df259f0a92334d83ade5a0a6f70274d6
Publikováno v:
Large-scale Assessments in Education, Vol 8, Iss 1, Pp 1-17 (2020)
Abstract Previous research on the relationship between students’ home and school Information and Communication Technology (ICT) resources and academic performance has shown ambiguous results. The availability of ICT resources at school has been fou
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/707e0152d0d34a00b6b92bd48d7b5b61