Zobrazeno 1 - 10
of 501
pro vyhledávání: '"Processing Instruction"'
Autor:
Dietmar Roehm, Tanja Angelovska
Publikováno v:
Ampersand, Vol 13, Iss , Pp 100192- (2024)
The aim of this pre-/posttest design lab case study is to find possible interactions between working memory (WM) effects and the effectiveness of structured input among 10-11-year-olds with first language (L1) German children. The target feature is t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7389ed3016644dc4b9b3715ef28aaddc
Autor:
Aljuhara Alhussaini, Clare Wright
Publikováno v:
Journal of the European Second Language Association, Vol 8, Iss 1, Pp 66–82-66–82 (2024)
The present study investigated the effects of processing instruction (PI) on the processing and production of verbal inflectional morphology in English with varying redundancy: third person singular -s, regular past form -ed, and present progressive
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7fa5762063ac44ed9fc2d2386c5d9c95
Autor:
Ouli, Panagiota-Aikaterini a, Konta, Irini b, ⁎
Publikováno v:
In Ampersand June 2025 14
Autor:
Gökgöz-Kurt, Burcu
Publikováno v:
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi / Journal of Language Education and Research. 9(1):20-42
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1134151
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mastaneh Haghani, Mojgan Rashtchi
Publikováno v:
Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education, Vol 8, Iss 1, Pp 1-18 (2023)
Abstract The present quasi-experimental study investigated which component of processing instruction (PI) is responsible for its beneficial effects and whether EFL learners with different learning styles similarly benefit from PI components. In doing
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dc6f12f02cd04f89b0324c34898c6a48
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Michael J. Leeser, Pietro Pesce
Publikováno v:
Ampersand, Vol 10, Iss , Pp 100121- (2023)
This exploratory study examines the how individual differences in working memory and cognitive control relate to processing instruction (PI) targeting word order and accusative clitic pronouns in L2 Italian. Intermediate learners of Italian (N = 32)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fcd10084df754c378fa13e83e699f193
Autor:
Alessandro Benati, Mable Chan
Publikováno v:
Ampersand, Vol 10, Iss , Pp 100111- (2023)
This study investigated the possible effects of motivational factors on the positive effects generated by structured input on the acquisition of English causative passive forms. This investigation builds upon the work carried out within the structure
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0a9318ef28054f1d98a7d05ebfa94ec4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.