Zobrazeno 1 - 10
of 4 270
pro vyhledávání: '"Printed advertisements"'
Publikováno v:
Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 2023, Vol. 36, Issue 9, pp. 2155-2176.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/APJML-12-2022-1022
Autor:
Selma Kešetović, Selma Đuliman
Publikováno v:
Društvene i Humanističke Studije, Vol 9, Iss 1(25), Pp 467-492 (2024)
Semiotics describes how advertising messages manipulate the connection between ‘meaning’ and ‘reality’ by investigating how already determined meanings are attributed to given products, thus establishing methods of decoding their true meaning
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/14f1bf43ad834637a4e94cbc6c26aabe
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Pragmalingüística, Iss 30 (2022)
Primary metaphors are focal points for the present-day global advertising industry (Ortiz, 2010, 2011; Pérez-Hernández, 2013a, 2013b, 2014, 2019; Pérez-Sobrino, 2017). Nevertheless, there is little research on how they operate in relation to the n
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d1205b4d707f4624bf6f0677c98064ec
Autor:
Hornik, Jacob1
Publikováno v:
Journal of Advertising Research. Dec80, Vol. 20 Issue 6, p41. 8p.
Autor:
Savira, Salwa, Manullang, Elisa Betty
Publikováno v:
TRANSFORM : Journal of English Language Teaching and Learning; Vol 11, No 1 (2022): Transform (March, 2022); 21-34
Semiotic analysis of gender representation on printed advertisements used in “SWEDISH” magazine. The objectives of this study were to identify the element and colour of symbol used in Gender representation in printed advertisement of “Swedish
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Khadijeh Mohamadi, Hiwa Weisi
Publikováno v:
Pragmatics and Society. 14:70-89
Commercial advertisements are considered informative discourse, whereas the manipulative effects of their verbal and visual strategies have been ignored. According to van Dijk (2006), manipulation in mass media is performed by drawing the audience’