Zobrazeno 1 - 10
of 61
pro vyhledávání: '"Primary geography"'
Autor:
Simon Catling
Publikováno v:
Zeitschrift für Geographiedidaktik, Vol 51, Iss 4 (2024)
The moral dimension of primary geography in England is less obvious in the current national curriculum requirements for geography. The debate about geography and powerful knowledge has dominated in recent years, and has limited consideration of moral
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/42ae97fa1d9d413286a533e207a6c839
Autor:
Marian Blankman
Publikováno v:
Zeitschrift für Geographiedidaktik, Vol 49, Iss 4, Pp 183-196 (2022)
This paper reports on the findings of a research project investigating the connection of primary school students with their everyday environment and the meaning they derive from it. Chil-dren’s place attachment and sense of place are investigated u
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/04fc7426e998411787106637cd93622b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Catling, Simon
Publikováno v:
GEOUSP, Volume: 27, Issue: 1, Article number: e-204745, Published: 09 JUN 2023
Primary geography is rather comfortable subject. It tends to avoid ‘unacceptable’, threatening and potentially dangerous geography topics. Considering challenge and ‘danger’ in primary geography is not so much about fieldwork dangers as about
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______608::e3669b05567b290996a5a58cb44e735e
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2179-08922023000100407&lng=en&tlng=en
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2179-08922023000100407&lng=en&tlng=en
Autor:
Usher, Joe1 Joe.Usher@DCU.ie
Publikováno v:
Irish Educational Studies. Dec 2021, Vol. 40 Issue 4, p689-691. 3p.
Autor:
Blankman, Marian
Dieser Beitrag widmet sich den Beziehungen von Grundschulkindern zu ihrer alltäglichen Umwelt und den Bedeutungen, die sie ihr zuschreiben. Die Untersuchung der kindlichen Beziehungen zu Orten sowie ihrer Raumwahrnehmung erfolgt mittels des Mosaikan
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______133::a0c879da7ba720170397e5ba9803576f
http://edoc.hu-berlin.de/18452/26072
http://edoc.hu-berlin.de/18452/26072
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hwang, SimHwee1 (AUTHOR) hweehwang.sim@nie.edu.sg
Publikováno v:
International Research in Geographical & Environmental Education. Nov2011, Vol. 20 Issue 4, p359-361. 3p.
Autor:
O’Toole, Barbara, Joseph, Ebun, Nyaluke, David
This book challenges educational discourse in relation to teaching about Africa at all levels of the education system in the Global North, with a specific case study focusing on the Republic of Ireland. The book provides an interrogation of the proli
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/90823
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.