Zobrazeno 1 - 10
of 206
pro vyhledávání: '"Prediger, S"'
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education; VOL: 40; DOC17 /20230417/
Background: Undergraduate medical students take the licensing exam (M3) as a two-day oral-practical examination. The main requirements are to demonstrate history taking skills and coherent case presentations. The aim of this project was to establish
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 41, Iss 5, p Doc68 (2024)
Background: The structures of postgraduate medical education are regulated by the (guideline) regulations on specialty training ((M-)WBO). This formal structure is the result of medical discourse between medical associations, specialist societies and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d75da15b98c7485e8efe95db7557c853
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 41, Iss 4, p Doc43 (2024)
Background: The use of tobacco, alcohol and other drugs has considerable health consequences. Substance histories are often only incompletely taken in everyday clinical practice. When learning to take a medical history in medical school, one of the l
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/01c5b7a352434b29942896817d089123
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education; VOL: 37; DOC94 /20201203/
Background: Focused history taking, knowledge-based clinical reasoning, and adequate case presentation during hand-offs represent important facets of competence of practicing physicians. Based on a validated 360-degree assessment simulating a first d