Zobrazeno 1 - 10
of 194
pro vyhledávání: '"Precocious reading ability"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Neurotherapy. 5:39-50
Background. EEG research with specific clinical populations (e.g., Alzheimer's and mentally disabled) has confirmed that reduced alpha peak frequency often is associated with impaired cognitive functioning. However, research with high-functioning pop
Autor:
Rhona Stainthorp, Diana Hughes
Publikováno v:
Gifted Child Quarterly. 48:107-120
This is a longitudinal case study of a child who taught herself to read before she went to school. This case study is drawn from a wider study of a group of precocious readers, all of whom had received no explicit instruction, but who had had positiv
Publikováno v:
Journal of Neurotherapy. 2001, Vol. 5 Issue 3, p39-50. 12p. 1 Chart.
Autor:
Nancy Ewald Jackson
Publikováno v:
Gifted Child Quarterly. 32:200-204
The results of studies of precocious reading ability are reviewed, and the implications of these results for parents, teachers, and educational policy makers are discussed. Precocious reading ability is a complex skill, and levels of specific subskil
Publikováno v:
Journal of Educational Psychology. 80:234-243
Observation has suggested that different subgroups of precocious readers might be distinguishtd by different patterns of strengths and weaknesses. In particular, it seems that one group of children might be distinguished by the strength of their top-
Publikováno v:
La Clinica terapeutica. 173(1)
Hyperlexia is defined by a precocious and sponta-neously acquired ability to read at preschool age. Hyperlexia appears to be a wide yet not highly studied phenomenon involving different populations and possibly including children with different neuro
Autor:
Παπαδοπούλου, Σμαράγδα, Σούλης, Σπυρίδων Γεώργιος, Δημητροπούλου, Παναγιώτα
Η παρούσα εργασία αποτελεί μια εις βάθος περιγραφή του φαινομένου της πρώιμης ανάγνωσης μέσα από τη μελέτη περίπτωσης ενός παιδιού - πρώ
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_____10561::6e3bba646ef59e6d9fe927623e26693f
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28173
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28173