Zobrazeno 1 - 10
of 342
pro vyhledávání: '"Portuguese language - teaching"'
Publikováno v:
Muiraquitã, Vol 10, Iss 2 (2022)
This work aims to understand what the BNCC prescribes for the Portuguese Language teaching, having as axis the digital genres, in the Elementary School stage (final years). Among the different digital genres suggested by the BNCC, to be worked on a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ab28bfa067f04af083f909536e80246a
Autor:
Geovana Soncin, Tainan Garcia Carvalho
Publikováno v:
Revista de Estudos da Linguagem, Vol 29, Iss 1, Pp 487-532 (2021)
Resumo: Este trabalho adota a pontuação enquanto objeto de investigação com o objetivo de explorar dizeres institucionalizados sobre o tema em diferentes espaços de circulação social e, ainda, de investigar em que medida esses dizeres têm imp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/51250e16dd814299be9e5e2483b4dffe
Autor:
Erica de Sousa Costa
Publikováno v:
LexCult, Vol 4, Iss 1, Pp 182-210 (2020)
The aim of the present work is to discover a way to awaken in children the curiosity for the knowledge of the Brazilian Federal Justice. For this purpose, the applied strategy was the realization of a Portuguese Language class, associated with the co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9e838113d0504cafb0caf21175e43850
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Linguarum Arena, Vol 10, Pp 9-22 (2019)
This paper aims at presenting and analyzing the work for the instruction of written Portuguese, in the initial phase of literacy, for deaf students in the formal basic educational context, such as: Ideas to teach Portuguese to deaf students (Quadr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c4b5b338562b438d9b949115fad7d566
Autor:
Maddox, John
Publikováno v:
Hispania, 2018 Jun 01. 101(2), 175-182.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26585382
Publikováno v:
Studia Iberystyczne / Iberian Studies. (18):399-412
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=983177
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Revista Brasileira de Linguística Aplicada, Volume: 22, Issue: 4, Pages: 843-870, Published: 19 DEC 2022
Resumo: Este artigo busca promover reflexões sobre a prática de análise linguística (PAL), um dos eixos articuladores do ensino de língua portuguesa no Brasil ( BRASIL, 1998, 2019), na formação docente inicial de professores de língua, com vi