Zobrazeno 1 - 10
of 261
pro vyhledávání: '"Portuguese as a foreign language"'
Autor:
Sara Santos
Publikováno v:
Moderna Språk, Vol 117, Iss 1 (2023)
This work aims to investigate the effects of input enhancement vs. input flood on noticing and grammatical development in Chinese learners of Portuguese as a foreign language. Thirty-six participants were divided in two groups: the experimental group
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1af467587f55459a90f21a1e6582899a
Autor:
Gómez, Marina Ayumi Izaki
Publikováno v:
Studia Iberystyczne / Iberian Studies. (21):268-280
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1095556
Publikováno v:
Romanica Cracoviensia. 22(1):89-101
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1066549
Publikováno v:
Moderna Språk, Vol 116, Iss 2 (2022)
This study investigated the mental images of Portuguese-speaking countries held by 91 students learning Portuguese in two large public universities in Malaysia. It also explored the factors that motivated them to learn Portuguese. This is the first s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cbad0301b96d42af94563ff5219bf809
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gibo, Lucila Etsuko, author
Publikováno v:
Language Communities in Japan, 2022, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198856610.003.0010
Autor:
Drzazgowska, Joanna
Publikováno v:
Romanica Cracoviensia. 20(3):115-122
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=974374
Autor:
Davi Albuquerque
Publikováno v:
Signum: Estudos da Linguagem, Vol 23, Iss 1, Pp 128-145 (2020)
We discuss in this paper the concept of Portuguese as a Foreign Language (PFL) teacher as a cultural diplomat and discuss the theoretical and methodological aspects of teaching practice of the foreign language teacher. It is pointed out the concept
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/47831da3e3574e0d9082d03e494d6615
Autor:
ANA BELÉN GARCÍA BENITO
Publikováno v:
Hermeneus, Iss 21, Pp 197-234 (2019)
With pedagogical translation as a theoretical framework, and translation applied to the teaching of foreign languages, the aim of this paper is to justify the use of translation as a didactic tool for the development of indispensable linguistic skill
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/513c7ee4b60248f7bb75bdcc234d2f23
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.