Zobrazeno 1 - 10
of 219
pro vyhledávání: '"Point based rendering"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Communication Papers Proceedings of WSCG, The 18th International Conference on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, 2010, pp. 101–108
Point-based rendering methods have proven to be effective for the display of large point cloud surface models. For a realistic visualization of the models, transparency and shadows are essential features. We propose a method for point cloud rendering
Autor:
Fredrik Nysjö
Publikováno v:
Journal of WSCG. 28:9-17
Active grid cells in scalar volume data are typically identified by many isosurface rendering methods when extracting another representation of the data for rendering. However, the use of grid cells themselves as rendering primitives is not extensive
Autor:
Schütz, Markus
Laser scanning, photogrammetry and other 3D scanning approaches generate data sets comprising millions to trillions of points. Modern GPUs can easily render a few million and up to tens of millions of points in real time, but data sets with hundreds
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::5f88b3b2750fd041735f33e71ba299c4
Autor:
Takahiro HARADA
Publikováno v:
Graphics Interface 2014 ISBN: 9781003059325
Graphics Interface
Scopus-Elsevier
Graphics Interface
Scopus-Elsevier
This paper proposes a point-based rendering pipeline for indirect illumination for environment lighting. The method improves the efficiency of the algorithm used in the previous studies that calculate direct illumination on all the points in the scen
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b24a6d074a82c5a88fb70627523e4afc
https://doi.org/10.1201/9781003059325-12
https://doi.org/10.1201/9781003059325-12
Publikováno v:
The Visual Computer. 34:829-841
Current state-of-the-art point rendering techniques such as splat rendering generally require very high-resolution point clouds in order to create high-quality photo realistic renderings. These can be very time consuming to acquire and oftentimes als
Autor:
Naoya Okamoto, Atsushi Okamoto, Kyoko Hasegawa, Liang Li, Shu Yanai, Hiroshi Yamaguchi, Satoshi Tanaka
Publikováno v:
International Journal of Automation Technology. 12:348-355
Recently, we proposed stochastic point-based rendering, which enables precise and interactive-speed transparent rendering of large-scale laser-scanned point clouds. This transparent visualization method does not suffer from rendering artifact and rea