Zobrazeno 1 - 10
of 16
pro vyhledávání: '"Plunderphonics"'
Autor:
Ian Middleton
Publikováno v:
Hart, Iss 11, Pp 137-158 (2022)
This article narrates the collaborative composition of a song in response to the fatal repression of protests in Cali, Colombia, in 2021, It simultaneously provides an analysis of both the final recording and the mediated interactions of the people i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c3337efbf0ed4b2dace63ea748a869b6
Autor:
Rafael Diniz Paulino
Publikováno v:
Revista Vortex, Vol 6, Iss 2, Pp 1-18 (2018)
Este texto apresenta um estudo comparativo entre três álbuns do compositor canadense John Oswald ─ Plunderphonic (1989), Plexure (1993) e Grayfolded (1994-95) ─ com base em sua ideia de plunderphonics. Utilizando como mote noções do teatro é
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8e4d920647ea497db0da712890072f59
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
A presente dissertação visa repertoriar e fazer uma reflexão sobre obras e performances de música eletrônica experimental que utilizam músicas e gravações de músicas como material musical. Investiga a colagem musical enquanto prática, em su
Publikováno v:
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USPUniversidade de São PauloUSP.
A presente dissertação visa repertoriar e fazer uma reflexão sobre obras e performances de música eletrônica experimental que utilizam músicas e gravações de músicas como material musical. Investiga a colagem musical enquanto prática, em su
Autor:
Radinović, Vladimir
Tämä työ tehdään empiirisenä tutkimuksena äänitaiteesta ja sen suhteesta moderniin elektroniseen musiikkiin. Tätä tutkimusta varten suoritetut äänikokeilut seuraavat muutamia äänitaiteen historian pääsuuntauksia ja kertovat, miten nä
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1222::7bb47c0b91c9de938f7ab550801db50a
http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201203121399
http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201203121399
Autor:
Gard, Stephen
Master of Music
The use of error by composers as a means of adding colour to a musical text has a long history, but the device is ultimately ineffective. Material whose significance is its incongruity is incorporated by recontextualization, and
The use of error by composers as a means of adding colour to a musical text has a long history, but the device is ultimately ineffective. Material whose significance is its incongruity is incorporated by recontextualization, and
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/2123/894
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.