Zobrazeno 1 - 8
of 8
pro vyhledávání: '"Pintér, Lilla"'
Autor:
Pintér, Lilla
Publikováno v:
Acta Linguistica Academica, 2018 Jan 01. 65(2-3), 353-384.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26477989
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tamar, Yatsushiro, Kazuko, Pintér, Lilla, Cochard, Antoine, Gonzalez, Aurore, Miyamoto, Yoichi, Vaijayanthi Sarma, Demirdache, Hamida, Sauerland, Uli, Silleresi, Silvia, Langó-Tóth, Ágnes
This study elicits production of coordinated structures involving conjunction by adults, in languages with different conjunction patterns. Our goal is to investigate (i) which type of coordinated structure they produce (e.g., DP-coordination, VP-coor
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::19239351a3260a4dafb564f3093ba2b7
Autor:
Yatsushiro, Kazuko, Dal Farra, Chiara, Gonzalez, Aurore, Hein, Johannes, Silleresi, Silvia, Avellana, Alicia, Huang, Aijun, Ilori, Johnson F., Krishnan, Gayathri G., Pintér, Lilla, Guasti, Maria Teresa, Sauerland, Uli
In this study, we investigated how children produce wh-questions in five languages: German, Hungarian, Malayalam, Mandarin, and Yoruba. These languages represent diverse properties that may affect the acquisition of wh-questions: wh-in-situ (Malayala
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::54ef9182e3ca3c679fefa3c8d84242d6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
This study investigates how children interpret conjunctive expressions in Hungarian, which can express conjunction using three different types of expressions: (i) only with 'Mu' particles (e.g., *... is ... is* in Hungarian), (ii) only with 'J' parti
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::0cd1d4703410720287d8aa038cf79c3c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.