Zobrazeno 1 - 10
of 24
pro vyhledávání: '"Pignataro, Aldo"'
Publikováno v:
In Information Economics and Policy June 2024 67
Publikováno v:
In Information Economics and Policy March 2024 66
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Piccolo, Salvatore, Pignataro, Aldo
Publikováno v:
In International Journal of Industrial Organization January 2018 56:49-77
Autor:
Colombo, Stefano1 (AUTHOR), Pignataro, Aldo2 (AUTHOR) aldo.pignataro@unicatt.it
Publikováno v:
Journal of Economics & Management Strategy. Fall2022, Vol. 31 Issue 3, p638-656. 19p. 3 Diagrams, 2 Charts, 1 Graph.
Autor:
Madio, Leonardo, Pignataro, Aldo
We study an infinitely repeated oligopoly game in which firms compete on quantity and one of them is capacity constrained. We show that collusion sustainability is non-monotonic in the size of the capacity constrained firm, which has little incentive
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::eda02ea4b554f3a84d082aa09ef451b4
https://hdl.handle.net/10419/271814
https://hdl.handle.net/10419/271814
Autor:
PIGNATARO, ALDO
La presente tesi fornisce un contributo originale al dibattito esistente tra gli economisti industriali sul rapporto tra concorrenza e asimmetrie informative. Infatti, l’obiettivo principale di questo lavoro consiste nell'investigare, da un punto d
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10280/35683
The paper considers a duopoly model in which firms inherited asymmetric market shares and history-based price discrimination is viable. However, firms can identify only a share of their own consumers depending to the degree of information accuracy. W
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::c7f9a609a0c416b3a2c10189414ce51e
https://hdl.handle.net/10419/235419
https://hdl.handle.net/10419/235419
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.