Zobrazeno 1 - 10
of 52
pro vyhledávání: '"Physical education teacher education (PETE)"'
Publikováno v:
Frontiers in Sports and Active Living, Vol 5 (2023)
This article presents a discussion of research in Physical Education and Sport Didactics in Portugal. It starts by situating it from an historical perspective, placing the 1980s as the beginning era, mainly based on the studies provided by the two fi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/71ded85f906f41be95c56603eca9034c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ove Østerlie, Geir Olav Kristensen
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 5, p 499 (2023)
Studies show that students’ view of the subject of physical education (PE) is often dominated by sports discourse, and that the profession of higher education often fails to balance this view, which, in many contexts, does not align with the aims o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b471e57450f44f65b7545ab0fab85332
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 6 (2021)
The purpose of this study was to compare the development of social entrepreneurship competency in physical education teacher education students (n = 89), through two modalities of intervention from the same service-learning program. The student teach
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/000d924579e14990882ed665fff47058
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Science of Gymnastics Journal, Vol 11, Iss 3 (2019)
University Extension is a core activity of Higher Education that joins educational, cultural and scientific processes that develop and feed Education and Research. The purpose is to put knowledge into practice through its programs, projects and event
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e0d429c68d5d4f48be46b8eaa52985a2
Publikováno v:
Movimento, Volume: 28, Article number: e28066, Published: 03 FEB 2023
Resumo Tem havido um reconhecimento crescente de que os coletivos sociais, como as comunidades de saberes, apoiam a aprendizagem dos/as professores/as e aprimoram a prática docente. Concomitantemente, há poucas pesquisas sobre como essas comunidade
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______608::5d0ca815a5c155027e88018e19002fc6
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1982-89182022000100211&lng=en&tlng=en
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1982-89182022000100211&lng=en&tlng=en
Publikováno v:
Movimento; v. 28, jan./dez. 2022; e28066
There has been increasing recognition that social collectives, such as knowledge communities and professional learning networks, support teachers and enhance their practice. At the same time, there is little research on how such communities form, are
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.