Zobrazeno 1 - 10
of 4 143
pro vyhledávání: '"Philosophy of mathematics education"'
Autor:
Yoppy Wahyu Purnomo
Publikováno v:
Интеграция образования, Vol 27, Iss 1, Pp 146-154 (2023)
Introduction. Beliefs about the nature of mathematics influence a teacherʼs mindset and, as a result, the way he or she teaches in the classroom. Several studies have been conducted in this area, but they have rarely focused on pre-service teachers.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/db182929623447b98cc3a8e2ace74356
Autor:
Goodchild, Simon1 simon.goodchild@uia.no
Publikováno v:
Educational Studies in Mathematics. Jan2020, Vol. 103 Issue 1, p109-119. 11p.
Autor:
Steven Watson
Publikováno v:
Revista de Educação Matemática, Vol 20 (2023)
This essay explores philosophy of mathematics education from a historical sociological perspective. This examines the nature of meaning-making as social systems of mathematics and mathematics education emerge as part of society. To do this I draw on
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cbd1d85c857a401aa7de22ef57c8b825
Autor:
Rimas Norvaiša
Publikováno v:
Lietuvos Matematikos Rinkinys, Vol 61, Iss B (2021)
We discuss different alternatives of the content of school mathematics. According to the prevalent public opinion in Lithuania school mathematics can be oriented either to the academic mathematics or to the applications of mathematics. In reality the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/84b30dc7d96142e6a8c0981d24515325
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rosemary D. Richards, Lisa Terreni
Publikováno v:
Curriculum Matters. 18:88-106
The New Zealand early childhood curriculum, Te Whāriki, encourages teachers to intentionally implement learning experiences so children learn about and through the visual arts. Acknowledging the tensions between intentional teaching and play-based l
Publikováno v:
Intermaths, Vol 1, Iss 1 (2020)
This article discusses the problems and questions that are raised in Education and specifically in Mathematics Education from the problematization of the effects of the pandemic of COVID-19. For this, it was brought together three researchers in Math
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/853cb9983562436f8d4de7acace63843
Autor:
Islam A. Khamdamov
After Uzbekistan gained independence, the study and restoration of the spiritual and material heritage of great thinkers became relevant and important, causing such feelings as interest and development in science. In particular, it is important to st
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::26ea76b6bd7d1a3f9c863b33e67901d1