Zobrazeno 1 - 10
of 29
pro vyhledávání: '"Philosophical currents"'
Autor:
Slavchev, Sava
Publikováno v:
Чуждоезиково обучение / Foreign Language Teaching. 49(6):583-595
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1087115
Autor:
Hrbata, Zdeněk
Publikováno v:
Svět literatury / World of Literature. XXIX(60):154-157
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=806639
Autor:
Zdeněk Hrbata
Publikováno v:
Svět Literatury, Vol 29, Iss 60, Pp 154-157 (2019)
The article dedicated to the memory of Vladimír Svatoň (1931–2018), an eminent Czech literary scholar, specialist in Comparative and Russian literature, attempts an outline of the main themes and principles of his comparative literary analyses
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9337b09ca31e45ff80a7aee240f700b2
Publikováno v:
Transinformação, Vol 33 (2021)
Abstract The visualization of Information Science as a postmodern science must aim at overcoming borderline dominant models, surpassing simplistic methodological impasses, and covering complex phenomena. In this regard, the article is inserted in the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5078186d0bcc4d7aa4f0a8bdee07970c
Autor:
Morosan, Adrian
Publikováno v:
Studia Universitatis Vasile Goldiş, Arad - Seria Ştiinţe Economice / Studia Universitatis Vasile Goldiş, Arad - Economic Sciences. 23(3):21-29
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=150298
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Adrian Morosan
Publikováno v:
Studia Universitatis Vasile Goldis Arad, Seria Stiinte Economice, Vol 23, Iss 3, Pp 21-29 (2013)
Kantian philosophy that underpins our approach denies the possibility of any a priori knowledge (Kant, 2009). Only time and space, as frameworks of our experiences (and not as sizes) are given a priori to humans. A priori knowledge is not possible ac
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6648e195a3694749965d744c2de7723d
Publikováno v:
Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 14 No. 3 (2021): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 844-865
Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 14 Núm. 3 (2021): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 844-865
Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; v. 14 n. 3 (2021): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 844-865
Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 14 Núm. 3 (2021): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 844-865
Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; v. 14 n. 3 (2021): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 844-865
It presents the results of a research and scientific initiation project developed between 2018 and 2021. It aims to analyze how the discussion about epistemology takes place in graduate programs in Information Science in Brazil. Descriptive, bibliogr
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.