Zobrazeno 1 - 5
of 5
pro vyhledávání: '"Petra Vystrčil Marková"'
Autor:
Petra Vystrčil Marková
Publikováno v:
Procedia - Social and Behavioral Sciences. 93:820-824
This paper deals with the subjective theories of a teacher and his degree of inclination to biophiled concept of education. In a broader sense, it is focused on the teacher's understanding and thinking about man and his place in the world. The paper
Autor:
Jana Jašková, Josef Moravec, Jarmila Bradová, Hana Horká, Eva Minaříková, Petra Vystrčil Marková, Blanka Pravdová, Hana Medvedová, Vlastimil Švec
Publikováno v:
Učitel v teorii a praxi
Publikace se zaměřuje na vybrane teoreticke a prakticke aspekty profesniho růstu ucitelů. Profesni růst je nahližen z hlediska znalostni a osobnostni baze studentů ucitelstvi. Zaměřuje se nejenom na měřitelne komponenty ucitelových kompet
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::4afc15a3c6531e12d43e4f902b80d99f
https://doi.org/10.5817/cz.muni.m210-8087-2015
https://doi.org/10.5817/cz.muni.m210-8087-2015
Autor:
Petra Vystrčil Marková, Jan Nehyba, Jana Krátká, Jitka Jakešová, Jana Jašková, Barbora Šimůnková, Petr Svojanovský, Kateřina Cásková, Blanka Pravdová, Vlastimil Švec, Eva Minaříková, Petr Koubek
Publikováno v:
Znalostní báze učitelství
Znalostni baze a jeji reflexe je hlavnim zdrojem utvařeni a rozvijeni ucitelovy profesionality. Tato publikace se v deviti kapitolach zaměřuje na znalosti pedagogicke a oborově didakticke. Tato výzkumna monografie vychazi z dynamickeho pojeti zn
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::ab7ba752cd48d5af2350688e51eb7a55
https://doi.org/10.5817/cz.muni.m210-7961-2015
https://doi.org/10.5817/cz.muni.m210-7961-2015
Autor:
Hana Horká, Petra Vystrčil Marková
Publikováno v:
Procedia - Social and Behavioral Sciences. :328-331
The new interpretation of education highlights the environmental dimension. Authors are involved in processes which lead to overcoming of manipulative looking on nature and primitive egocentric opinions and values. They follow that problematic in the
Autor:
Petra Vystrčil Marková, Jiří Havel
Publikováno v:
Procedia - Social and Behavioral Sciences. :332-336
In this article we present the knowledge from research which aim was to analyze the practical training of students in Faculty of Education. In the analysis of student's reflection we focus on training in didactics especially. In interpretation we als