Zobrazeno 1 - 10
of 16
pro vyhledávání: '"Performative Studies"'
Autor:
Magdalena Rewerenda
Publikováno v:
Pamiętnik Teatralny, Vol 68, Iss 3/4, Pp 196-212 (2019)
The paper proposes to study the documentation of Jan Dorman’s production based on Oscar Wilde’s Happy Prince as a model for Jan Dorman’s thinking about a connection and a feedback loop between theatre and archive. The production forms the basis
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/203054d13d8a4ee7916affbbaa53aba0
Autor:
Rewerenda, Magdalena
Publikováno v:
Pamiętnik Teatralny / Theatrical Memoir. 271(3-4):196-212
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=821685
Autor:
Watson, Ian
Publikováno v:
Journal of Applied Cultural Studies. 4(1):57-74
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=891129
Autor:
Arnold, Nicholas
Publikováno v:
Journal of Applied Cultural Studies. 4(1):41-46
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=891127
Autor:
Papier, Sylwia
Publikováno v:
Przekładaniec. / Przekładaniec. A Journal of Literary Translation. (38):85-100
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=890743
Autor:
Zawadka, Beata
Publikováno v:
Rocznik Komparatystyczny / Comparative Yearbook. (10):85-94
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=873427
Autor:
Skibska, Anna Maria
Publikováno v:
Roczniki Humanistyczne / Annals of Arts. 64(7):11-32
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=475960
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Sessa, Marcello
Publikováno v:
Eikón / Imago; Vol. 11 (2022): Pre-Modern "Pop Cultures"?; 355-366
Eikón / Imago; Vol. 11 (2022): ¿"Cultura Pop" antes de la Modernidad?; 355-366
Revistas Científicas Complutenses
Universidad Complutense de Madrid (UCM)
Eikón / Imago; Vol. 11 (2022): ¿"Cultura Pop" antes de la Modernidad?; 355-366
Revistas Científicas Complutenses
Universidad Complutense de Madrid (UCM)
In the present essay, I aim to reinterpret the notion of performing in respect of modernist ontologies of art, with a particular focus on American art criticism in the mid-twentieth century. Firstly, I will address to art critics such as Clement Gree
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=RECOLECTA___::e8c15d797de970904145ac59407835e2
https://revistas.ucm.es/index.php/EIKO/article/view/76765
https://revistas.ucm.es/index.php/EIKO/article/view/76765