Zobrazeno 1 - 10
of 76
pro vyhledávání: '"Pedestrian delay"'
Publikováno v:
International Journal of Transportation Science and Technology, Vol 13, Iss , Pp 270-283 (2024)
Automated Traffic Signal Performance Measures (ATSPMs) uses high-resolution data to develop operational performance measures for signalized intersections. Split Failure (SFs) is one of the primary metrics to identify intersections with operational is
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/96caa5d2de8b4dd9b2153089f75f5d64
Publikováno v:
IATSS Research, Vol 47, Iss 3, Pp 401-415 (2023)
The present study aimed to propose new pedestrian delay models for Signalized Midblock Crosswalks (SMC) for mixed traffic conditions. A detailed study of the literature revealed that most of the existing pedestrian delay models were developed for sig
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/43b4bc13733947bb99476d6926a83179
Autor:
Sourabh Thakur, Subhadip Biswas
Publikováno v:
Archives of Transport, Vol 51, Iss 3, Pp 49-63 (2019)
Walking is being promoted as either a main mode of transportation or as a part of multimodal mobility. However, a rapid growth and development in urban areas has resulted in a drastic increase in human population as well as vehicular population in mo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/090b4e7f25484a439078d49839cd373e
Publikováno v:
Transportes, Vol 29, Iss 1 (2021)
Estimating critical gap is crucial for modelling pedestrian level of service at crossings. Critical gap modelling becomes more challenging in signalized crossings because the proportion of pedestrians seeking gaps during red is usually unknown. Besid
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/76ca2a5b201a4daa9237d861005858a0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Transport, Vol 33, Iss 1 (2018)
Enhancing pedestrian safety and improving the design standards of pedestrian facilities at signalized intersection requires a clear understanding of pedestrian delay model and pedestrian crossing behaviours under mixed traffic condition. The existing
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/51d781483e614a53919ee07e1ed6798e
Publikováno v:
Transportes, Vol 29, Iss 1 (2021)
Estimar a brecha critica e crucial para modelar o nivel de servico de pedestres em cruzamentos. Modelar brechas criticas em travessias semaforizadas e ainda mais desafiador, pois a proporcao de pedestres procurando brechas durante o vermelho geralmen
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.