Zobrazeno 1 - 10
of 93
pro vyhledávání: '"Pedagogical translation"'
Autor:
Raja Lahiani
Publikováno v:
Journal of Research in Higher Education, Vol 6, Iss 2, Pp 8-37 (2022)
In a collaboration between student translators and teachers, they worked to produce Arabic translations of the canonical poems by the Korean poet, Yoon Dong-Joo. In this retrospective study, the revisions to the student translations are classified, e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/41817403596443b481f2ac95c849bf89
Publikováno v:
Języki Obce w Szkole / Foreign Languages in School. (4):105-114
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1101432
Autor:
Lahiani, Raja
Publikováno v:
Journal of Research in Higher Education. 6(2):8-37
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1081286
Publikováno v:
Dialogos. 23(39):205-227
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1078110
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Merhy, Layal
Publikováno v:
Revue Internationale d'Études en Langues Modernes Appliquées / International Review of Studies in Applied Modern Languages. (14):31-41
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1020870
Autor:
Negrea, Violeta
Publikováno v:
Translation Studies: Retrospective and Prospective Views. 23(XIII):125-138
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=983032
Autor:
García, Sandra Guerrero
Publikováno v:
Studia Iberystyczne / Iberian Studies. (19):61-89
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=982732
Autor:
Waterlot, Muriel
Publikováno v:
Roczniki Humanistyczne / Annals of Arts. 68(8):75-104
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=924318
la PEDAGOGICAL TRANSLATION. A DIDACTIC UNIT IN EFL CLASSROOM TO TEACH GRAMMAR BY MEANS OF SUBTITLING
Publikováno v:
Huarte de San Juan. Filología y Didáctica de la Lengua, Iss 21 (2022)
The application of translation in EFL classes has been subject of debate since the perspective of the second language learning (SLL) changed to a more communicative one thanks to methodologies like the Direct method or the Communicative approach. Non
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9c80b0eb4e194fc3bf1ff57802b5ec65