Zobrazeno 1 - 10
of 183
pro vyhledávání: '"Pedagogical lexicography"'
Publikováno v:
Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura, Vol 35, Iss 3, Pp 233-262 (2022)
Resumen En este estudio se incide en la utilidad de la disponibilidad léxica como criterio de selección del vocabulario pensando en la nivelación y determinación de las entradas de un diccionario de aprendizaje de ELE destinado a estudiantes s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bdebb5397ed047788ea7ef5fddebd0b4
Publikováno v:
Slovenski Jezik - Slovene Linguistic Studies, Vol 14 (2023)
This article presents how grammatical data are treated and presented in the first specialized lexicographic and grammatical learning e-tool for Slovenian, the Franček portal, and how these data are linked across the portal’s dictionary, advisory,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ed6b642ae4694b528cbb29619a21d39b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Филолошки студии / Philological Studies. 19(1):203-224
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1006785
Publikováno v:
Jazykovedný časopis / Journal of Linguistics. 72(2):568-578
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=990434
Autor:
Thomai Dalpanagioti
Publikováno v:
Lexis: Journal in English Lexicology, Vol 19 (2022)
Phrasal verbs have always been considered problematic for English language learners due to their polysemy and the apparently random combination of verbs and particles. Situated within the cognitive linguistic framework, the present study examines the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/924671b0cf2649ffb1245e52898315fb
Autor:
Zayniev, Daler
Publikováno v:
ExELL (Explorations in English Language and Linguistics). 7(2):112-134
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=920329
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Dion Nkomo
Publikováno v:
Lexikos, Vol 27, Pp 346-377 (2017)
This paper interrogates students' use of dictionaries for examination purposes at Rhodes University in South Africa. The practice, which is provided for by the university's language policy, is widely seen as a linguistic intervention particularly aim
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d96a6bf1a4634fb7b1a671cc4004b8d8