Zobrazeno 1 - 10
of 62
pro vyhledávání: '"Pedagogical Materials"'
Autor:
Gabrielatos, Costas, author
Publikováno v:
Corpora and Lexis. 81:240-276
Autor:
Loïc Renoud
Publikováno v:
Corela, Vol 17, Iss 2 (2021)
This article addresses the issue of pedagogical materials development for the learning of the relation between the compound past (passé composé) and the imperfect (imparfait) in narrative in French as a Foreign Language in endolingual context. Shou
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d9e4f715be004702b8f2633ee1858692
Autor:
Forti, Luciana, Spina, Stefania
Publikováno v:
Educazione Linguistica Language Education, Vol 8, Iss 2, Pp - (2019)
This paper aims to shed light on how research findings stemming from Learner Corpus Research (LCR) can inform the development of Data-driven learning (DDL) pedagogical activities. By doing this, it seeks to show how the gap between corpora built to b
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1fb618dd54ca4a55ae06f10b7cf853c4
Autor:
lvalue lvalue
Publikováno v:
Language Value (2018)
Author/s Mercedes Querol-Julián Universitat Jaume I, Spain ABSTRACT Discussion sessions of conference paper presentations are spontaneous and unpredictable, in contrast to the prepared lecture that precedes them. These can be challenging, e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/00ea188346d84262a44366a6f295e7a9
Autor:
Carlos Fabiano de Souza
Publikováno v:
Vértices, Vol 14, Iss 2, Pp 167-187 (2012)
O presente trabalho visa apresentar o material didático confeccionado para a disciplina Inglês Técnico vinculada ao Programa de Pós-graduação em Cognição e Linguagem da UENF. A elaboração de qualquer material de apoio ao ensino é uma taref
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1bcd7b063b7f4babb0a873c4d37c6278
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Santos, Denise, Silva, Gláucia V.
Publikováno v:
Hispania, 2008 Mar 01. 91(1), 110-123.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/20063627
Autor:
Carina Martins Costa
Publikováno v:
Educação em Revista, Iss 47, Pp 217-240 (2008)
O artigo pretende abordar os desafios e as potencialidades do ensino de História nos museus, em um cenário de predomínio da memória como referência para narrativas e lutas políticas. Os materiais pedagógicos produzidos pelos museus serão um p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/06d78b29b9724805943143b21b607ef4
Autor:
Katsumata, Yuriko
Many researchers (e.g., Nation, 2001, 2015; Schmitt, 2000) have recognized the importance of vocabulary learning in second language (L2) or additional language (AL) acquisition. The strong effects of lexical and background knowledge on L2reading comp
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/1828/11762