Zobrazeno 1 - 10
of 146
pro vyhledávání: '"Pedagogia Critica"'
Autor:
Alessandro D'Antone
Publikováno v:
Formare, Vol 23, Iss 3 (2023)
This paper delves into the intricate relationship between conflict, pedagogy, and supervision, focusing on theoretical investigations and practical reflections within the field of educational work. The theoretical investigations encompass various fra
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1058291af3654e3d94f594c0cd3f19d4
Publikováno v:
Perspectiva, Vol 41, Iss 1 (2023)
Apresentação dos artigos do dossiê Um Olhar Crítico Para a Educação de Línguas Adicionais: Possibilidades Pedagógicas e Formativas, publicado no Volume 41, número 1, jan./mar., 2023, da revista Perspectiva.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f4fe5692f9254805931036c89537330c
Publikováno v:
Contextos Educativos: Revista de Educación, Vol 0, Iss 28, Pp 229-248 (2021)
Durante los últimos años ha crecido el interés por el reconocimiento de las identidades musicales de los estudiantes en el sistema educativo. Diferentes desarrollos teóricos críticos sostienen la necesidad de darles voz e incluir sus preferencia
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/507865703e584543a676243b08965070
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
[pt] A presente pesquisa tem como tema as perspectivas docentes sobre o corpo como estrutura de significação em processos de construção de sentidos em situações de ensino-aprendizagem do ensino superior em Design da Pontifícia Universidade Cat
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Orefice, Carlo
Publikováno v:
EDUCATIONAL REFLECTIVE PRACTICES. :11-23
A cento anni dalla sua nascita (1921-2021), il pensiero e l'opera di Paulo Freire continuano a testimoniare la straordinaria efficacia politico-pedagogica di questo autore, uno dei maggiori educatori del XX secolo. Il contributo analizza l'eredità d
Autor:
Mariarosaria De Simone
Publikováno v:
Formare, Vol 18, Iss 3 (2018)
This work has examined in depth how the contemplative practices, such as the mindfulness meditation, might be helpful with educators and trainers formation. Said practices could capitalize on the emerging neurophenomenological perspective of the embo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a28d385b7b5c4bc1ad8767ebed4ec308