Zobrazeno 1 - 10
of 22
pro vyhledávání: '"Pavel Mentlík"'
Autor:
Jiří Kohout, Václav Stacke, Markéta Kuberská, Petra Konečná, Pavel Masopust, Věra Ferdiánová, Pavel Mentlík, Jan Slavík
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 73, Iss 2 (2023)
Cílem studie je v kontextu historického vývoje didaktiky analyticky vysvětlit teoretický konstrukt transformace obsahu včetně struktury jeho podpojmů, zdůvodnit jeho operacionalizaci pro výzkum vztahů mezi vyučováním a učením prostře
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7e2b07b72e604b18b6aa54b41b94deb2
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 15, Iss 1, Pp 9-36 (2021)
This theoretical study builds on Fisherman‘s view of active content as an agent of cognitive change and on Kvasz’s theorem that cognitive changes on the level of historical cultural epistemology and cognitive changes on the level of student’s p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6242d978ccf94965be1a897d3f957cb0
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 70, Iss 3 (2020)
Abstrakt: Cílem této teoreticko-metodologické studie je vymezit didaktický konstrukt dynamická místa kurikula, zasadit ho do širšího teoretického rámce, charakterizovat s ním spojené metody výzkumu a uvést příklady dobré praxe. V ú
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/11e36830826a42868ec069e603f35b0d
Autor:
Václav Duffek, Petr Hořejší, Pavel Mentlík, Jiří Polcar, Tomáš Průcha, Lucie Rohlíková, Miroslav Zíka
Publikováno v:
INTED2023 Proceedings.
Autor:
Václav Duffek, Jan Fiala, Petr Hořejší, Pavel Mentlík, Tomáš Průcha, Lucie Rohlíková, Miroslav Zíka
Publikováno v:
Research and Innovation Forum 2022 ISBN: 9783031195594
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::b154585f33266b0560895b82b3c24e50
https://doi.org/10.1007/978-3-031-19560-0_39
https://doi.org/10.1007/978-3-031-19560-0_39
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 15, Iss 1, Pp 9-36 (2021)
Teoretická studie vychází z Fishermanova pojetí aktivního obsahu jako činitele kognitivní změny a Kvaszova teorému, že kognitivní změny na úrovni historické kulturní epistemologie a kognitivní změny na úrovni osobní epistemologie
Publikováno v:
Geografická Revue. 16:4-24
This paper presents results of our research on critical spots in geography education. Critical spots and their causes were identified using semi-structured in- terviews and focus groups with 6th grade teachers. Educational modules for five most criti
Autor:
Tomáš Janík, Jan Slavík, Tereza Češková, Irena Budínová, Eva Minaříková, Petr Najvar, Markéta Bartoňová, Věra Ferdiánová, Lukáš Feřt, Michaela Horniaková, Alena Hošpesová, Jan Husák, Martin Jáč, Jiří Kohout, Petra Konečná, Dana Kričfaluši, Markéta Kuberská, Pavel Masopust, Pavel Mentlík, Alena Nohavová, Markéta Píšová, Lukáš Rokos, Václav Stacke, Stanislav Štěpáník, Kateřina Tomešková, Tereza Topolovská, Michal Vavroš, Matěj Vrhel
The book introduces the issue of productive culture of teaching and learning in broader didactical context. In the first part of the book, three areas of productive culture of teaching and learning are as theoretical framework presented: 1. clarity,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::c11955209b4b34c42905cf29d13f20ba
https://doi.org/10.5817/cz.muni.m280-0241-2022
https://doi.org/10.5817/cz.muni.m280-0241-2022
Autor:
Viktor Chejlava, Jan Topinka, Zlata Hokrová, Jana Vejvodová, Lenka Benešová, Tomáš Pruner, Lucie Rohlíková, Pavel Mentlík
Publikováno v:
Remote Learning in Times of Pandemic ISBN: 9781003167594
Remote Learning in Times of Pandemic
Remote Learning in Times of Pandemic
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::2da5b290234838f2af0ed87f39f323c1
https://doi.org/10.4324/9781003167594-7
https://doi.org/10.4324/9781003167594-7
Autor:
Václav Duffek, Tomáš Průcha, Petr Hořejší, Lucie Rohlíková, Jan Fiala, Pavel Mentlík, Jiří Polcar
Publikováno v:
Research and Innovation Forum 2020 ISBN: 9783030620653
RIIFORUM
RIIFORUM
In this paper, the results of two pilot studies, carried out in a 3D classroom simulator (based on the Unity 3D engine), will be presented. A virtual classroom user uses a virtual reality headset, and teaches virtual learners (didactic-controlled), w
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::e6e8ef22e3d5f2302cbb9b0fd4157252
https://doi.org/10.1007/978-3-030-62066-0_13
https://doi.org/10.1007/978-3-030-62066-0_13