Zobrazeno 1 - 10
of 11
pro vyhledávání: '"Pavel Masopust"'
Autor:
Jiří Kohout, Václav Stacke, Markéta Kuberská, Petra Konečná, Pavel Masopust, Věra Ferdiánová, Pavel Mentlík, Jan Slavík
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 73, Iss 2 (2023)
Cílem studie je v kontextu historického vývoje didaktiky analyticky vysvětlit teoretický konstrukt transformace obsahu včetně struktury jeho podpojmů, zdůvodnit jeho operacionalizaci pro výzkum vztahů mezi vyučováním a učením prostře
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7e2b07b72e604b18b6aa54b41b94deb2
Autor:
Jiří Kohout, Dana Buršíková, Jan Frank, Jindřich Lukavský, Pavel Masopust, Iva Motlíková, Lucie Rohlikova, Jan Slavík, Václav Stacke, Jana Vejvodová, Michaela Voltrová
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 12, Iss 9, p 605 (2022)
Significant attention has been devoted to the forced switch to distance learning as a result of the COVID-19 pandemic. However, some aspects of this issue that are very important for practice are still understudied. The aim of this study is to descri
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/35175fd0f7e743a58dbefcd2c37c4813
Autor:
Václav Duffek, Jiří Kohout, Markéta Kuberská, Pavel Masopust, Iva Motlíková, Jan Slavík, Václav Stacke
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 30, Iss 2, Pp 184–191-184–191 (2020)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/46e728cd5968470ca837487448c9a3a8
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 70, Iss 3 (2020)
Abstrakt: Cílem této teoreticko-metodologické studie je vymezit didaktický konstrukt dynamická místa kurikula, zasadit ho do širšího teoretického rámce, charakterizovat s ním spojené metody výzkumu a uvést příklady dobré praxe. V ú
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/11e36830826a42868ec069e603f35b0d
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 29, Iss 1, Pp 5–42-5–42 (2019)
Cílem studie je zjistit, které úlohy zařazené do obsahové domény fyzika v šetření TIMSS v letech 1995, 1999 a 2007 byly problematické (ve smyslu slabých výsledků českých žáků ve srovnání s mezinárodním průměrem) a odhadnout p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e9048bb1c5af43b59d3de0a9798d19b1
Autor:
Jiří Kohout, Jan Slavík, Iva Motlíková, Pavel Masopust, Markéta Kuberská, Václav Duffek, Václav Stacke
Publikováno v:
Pedagogická orientace. 30:184-191
The summary of the teacher’s basic approaches to the preparation and realization of learning tasks at the coronacrisis beginning is the main aim of this text. We are focusing on the way of the task’s assignments and on the teacher’s evaluation
Autor:
Tomáš Janík, Jan Slavík, Tereza Češková, Irena Budínová, Eva Minaříková, Petr Najvar, Markéta Bartoňová, Věra Ferdiánová, Lukáš Feřt, Michaela Horniaková, Alena Hošpesová, Jan Husák, Martin Jáč, Jiří Kohout, Petra Konečná, Dana Kričfaluši, Markéta Kuberská, Pavel Masopust, Pavel Mentlík, Alena Nohavová, Markéta Píšová, Lukáš Rokos, Václav Stacke, Stanislav Štěpáník, Kateřina Tomešková, Tereza Topolovská, Michal Vavroš, Matěj Vrhel
The book introduces the issue of productive culture of teaching and learning in broader didactical context. In the first part of the book, three areas of productive culture of teaching and learning are as theoretical framework presented: 1. clarity,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::c11955209b4b34c42905cf29d13f20ba
https://doi.org/10.5817/cz.muni.m280-0241-2022
https://doi.org/10.5817/cz.muni.m280-0241-2022
Publikováno v:
Pedagogická orientace. 29:5-42
Cílem studie je zjistit, které úlohy zařazené do obsahové domény fyzika v šetření TIMSS v letech 1995, 1999 a 2007 byly problematické (ve smyslu slabých výsledků českých žáků ve srovnání s mezinárodním průměrem) a odhadnout p
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 70, Iss 3 (2020)
The aim of this theoretical-methodological study is to defi ne the construct of dynamic areas of curricula, to contextualize it, to describe the research methods of the construct, and to present examples of good practice. Th e term ‘dynamic area’
Aim of described research is (was) to determine and suggest how to remove critical spots in lower-secondary physics curriculum. As critical spots we understand the problems with the physics concepts during learning and teaching. We used a multicriter
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b83f62e0884790d151726d7dc0760f8f
http://hdl.handle.net/11025/36616
http://hdl.handle.net/11025/36616