Knihovna AV ČR, v. v. i.
  • Odhlásit
  • Přihlášení
  • Jazyk
    • English
    • Čeština
  • Instituce
    • Knihovna AV ČR
    • Souborný katalog AV ČR
    • Archeologický ústav Brno
    • Archeologický ústav Praha
    • Astronomický ústav
    • Biofyzikální ústav
    • Botanický ústav
    • Etnologický ústav
    • Filosofický ústav
    • Fyzikální ústav
    • Fyziologický ústav
    • Geofyzikální ústav
    • Geologický ústav
    • Historický ústav
    • Masarykův ústav
    • Matematický ústav
    • Orientální ústav
    • Psychologický ústav
    • Slovanský ústav
    • Sociologický ústav
    • Ústav analytické chemie
    • Ústav anorganické chemie
    • Ústav pro českou literaturu
    • Ústav dějin umění
    • Ústav fyziky atmosféry
    • Ústav fotoniky a elektroniky
    • Ústav fyzikální chemie J. H.
    • Ústav fyziky materiálů
    • Ústav geoniky
    • Ústav pro hydrodynamiku
    • Ústav chemických procesů
    • Ústav informatiky
    • Ústav pro jazyk český
    • Ústav jaderné fyziky
    • Ústav makromolekulární chemie
    • Ústav pro soudobé dějiny
    • Ústav přístrojové techniky
    • Ústav státu a práva
    • Ústav struktury a mechaniky hornin
    • Ústav teoretické a aplikované mechaniky
    • Ústav teorie informace a automatizace
    • Ústav výzkumu globální změny
Pokročilé vyhledávání
  • Domovská stránka
  • Vyhledávání: "Paul Wagoner"
  • Navrhnout nákup titulu
Zobrazeno 1 - 4 of 4 pro vyhledávání: '"Paul Wagoner"'
1
Learning to Quantify Relationships Among Weight, Size, and Kind of Material
Autor: Chunhua Liu, Analúcia D. Schliemann, David W. Carraher, Paul Wagoner
Publikováno v: Cognition and Instruction. 35:20-54
In a 1-hour teaching interview, 20 children (aged 7 to 11) discovered how to tell whether objects might be made of the same material by using ratios of measures of weight and size. We exami...
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::b29d3b848dc9d9e65d1beffe49152ef5
https://doi.org/10.1080/07370008.2016.1251817
Zobrazit plný text záznamu
2
Teaching Teachers About Energy: Lessons from an Inquiry-Based Workshop for K-8 Teachers
Autor: Sally Crissman, Roger G. Tobin, Sara J. Lacy, H. R. Gallagher, Judah L. Schwartz, Gary R. Goldstein, Paul Wagoner, C. B. Rogers, Sue Doubler
Publikováno v: Journal of Science Education and Technology. 21:631-639
We report results and impressions from a three-day inquiry-based workshop for K-8 teachers, aimed at improving their understanding of energy from a science and engineering perspective. Results suggest that the teachers made significant gains in under
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::ebce5aa7f740d118b812dd0013e67930
https://doi.org/10.1007/s10956-011-9352-x
Zobrazit plný text záznamu
3
Climate change in a shoebox: Right result, wrong physics
Autor: Chunhua Liu, Paul Wagoner, Roger G. Tobin
Publikováno v: American Journal of Physics. 78:536-540
Classroom experiments that purport to demonstrate the role of carbon dioxide’s far-infrared absorption in global climate change are more subtle than is commonly appreciated. We show, using both experimental results and theoretical analysis, that on
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::5d8a39161be7d79b4c9bc165921b22ad
https://doi.org/10.1119/1.3322738
Zobrazit plný text záznamu
4
Predicting the Influence of Plate Geometry on the Eddy Current Pendulum
Autor: Paul Wagoner, Jeremy M. Wachter, Catherine Weigel, Timothy J. Atherton
We quantitatively analyze a familiar classroom demonstration, Van Waltenhofen's eddy current pendulum, to predict the damping effect for a variety of plate geometries from first principles. Results from conformal mapping, finite element simulations a
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::fdde70a70db3dd1cb0978d130d681908
http://arxiv.org/abs/1506.06401
Zobrazit plný text záznamu

Vyhledávací nástroje:

  • RSS
  • Poslat e-mailem

Upřesnit hledání

Omezení vyhledávání
Plný text Recenzováno Digitální knihovna AV ČR
Zdroje
Pouze tištěné dokumenty
Zahrnout EIZ
  • 2 education
  • 2 general physics and astronomy
  • 2 mechanics
  • 2 physics
  • 1 01 natural sciences
  • 1 0103 physical sciences
  • 1 010306 general physics
  • 1 03 medical and health sciences
  • 1 0301 basic medicine
  • 1 030104 developmental biology
  • 1 05 social sciences
  • 1 0501 psychology and cognitive sciences
  • 1 050104 developmental & child psychology
  • 1 0503 education
  • 1 050301 education
  • 1 absorption (electromagnetic radiation)
  • 1 atmospheric sciences
  • 1 chemistry
  • 1 chemistry.chemical_classification
  • 1 cognition
  • 1 cognitive development
  • 1 compounds of carbon
  • 1 comprehension
  • 1 conformal map
  • 1 conservation of energy
  • 1 convection
  • 1 convective mixing
  • 1 developmental and educational psychology
  • 1 developmental psychology
  • 1 eddy current
  • 1 educational technology
  • 1 energy (esotericism)
  • 1 engineering education
  • 1 experimental and cognitive psychology
  • 1 finite element method
  • 1 fos: physical sciences
  • 1 general engineering
  • 1 general psychology
  • 1 global warming
  • 1 greenhouse effect
  • 1 heat transfer
  • 1 law
  • 1 law.invention
  • 1 mathematics
  • 1 mathematics education
  • 1 pendulum
  • 1 perspective (graphical)
  • 1 physics - physics education
  • 1 physics education (physics.ed-ph)
  • 1 physics::atmospheric and oceanic physics
  • 1 american association of physics teachers (aapt)
  • 1 informa uk limited
  • 1 springer science and business media llc
  • 1 american journal of physics
  • 1 cognition and instruction
  • 1 journal of science education and technology
  • 4 OpenAIRE

Možnosti vyhledávání

  • Tematická mapa
  • Historie vyhledávání
  • Pokročilé vyhledávání

Objevte více

  • Abecední procházení

Hledáte pomoc?

  • Tipy pro vyhledávání
načítá se......