Zobrazeno 1 - 10
of 391
pro vyhledávání: '"Patrimonial education"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
ALVES, Daniel Cardoso1 dca.uemg@gmail.com
Publikováno v:
Revista Temporis [Ação]. Jan-Jun2022, Vol. 22 Issue 1, p1-19. 19p.
Autor:
Romero-Bello, Ezequiel1 ezequielrbe@uclv.cu, Gómez-Morales, Yakelín2 yaqueling@uclv.cu
Publikováno v:
Ra Ximhai. Jul-Dec2020, Vol. 16 Issue 2, p115-142. 28p.
Publikováno v:
Ra Ximhai, Vol 16, Iss 2, Pp 115-142 (2020)
Patrimonial education is concerned with patrimony and with the training of individuals and societies in terms of its protection, conservation and sustainable use. It is important in primary education the creation of spaces that promote it and achieve
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d249b08bbf2a48f688bd45862c502aa6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Elena Rodriguez, Milagros1 milagros.elena.rodriguez@gmail.com
Publikováno v:
Revista Espaço do Currículo. jan-abr2020, Vol. 13 Issue 1, p17-31. 15p.
Publikováno v:
Pro-Posições, Vol 24, Iss 1, Pp 93-107 (2013)
O objetivo fundamental deste artigo é revisitar analiticamente um projeto de pesquisa voltado para a questão da educação patrimonial, reconhecendo seu amplo potencial de produção de conhecimentos na área do ensino de História, tal o volume e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f51ed8351a074c0db7c24a78f447c621
Autor:
Elena Rodríguez, Milagros
Publikováno v:
Revista Turismo em Análise; Mai-Ago2019, Vol. 30 Issue 2, p251-267, 17p
Autor:
Átila Bezerra Tolentino
Publikováno v:
Cadernos de Sociomuseologia. :107-116
The aim of this text is to conduct a dialogue with teachers about heritage education in the so-called formal environment of education, without neglecting to consider the potential of its relationship with the non-formal envrironment of education. The
Autor:
Marcela de Almeida Silva, Sandra Mara Alves da Silva Neves, Ronaldo José Neves, Renato Fonseca Arruda
Publikováno v:
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo, Vol 10, Iss 3, Pp 435-458 (2016)
Objective develop an interpretative route to the historic center of Cáceres/MT, which can serve as a tourist product, as well as didactic resource for activities related to heritage education. Bibliographical research was used, field, with documenta
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/68ab8e2d620a4bee836abc460fb52f54