Zobrazeno 1 - 10
of 763
pro vyhledávání: '"Partial credit model"'
Publikováno v:
Jurnal Elemen, Vol 10, Iss 3 (2024)
In the learning process, students must be able to regulate themselves. This is an effort to improve the quality of student learning, especially their learning achievement. The purpose of this study is to empirically analyze the characteristics of sel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c128ae737af64e0490760e9e6d7cfbbc
Publikováno v:
Journal of Research in Education Sciences, Vol 69, Iss 2, Pp 135-172 (2024)
本研究旨在建立一份跨領域設計思考者特質量表,並應用Rasch模式檢驗其心理計量特性,同時探討這些特質在不同背景變項下的關係。研究對象主要為大學生以上的成年人,包括預試樣本的20
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/82e636278bbb4c1da43adace6a1c4f41
Publikováno v:
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, Vol 17, Iss 1, Pp 92-106 (2024)
This study focuses on developing a five-tier chemical diagnostic test based on a computer-based test with 11 assessment categories with an assessment score from 0 to 10. A total of 20 items produced were validated by education experts, material exper
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f2502a1afb5b412398853c5167691c80
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mojtabā Jahānifar
Publikováno v:
فصلنامه نوآوریهای آموزشی, Vol 22, Iss 1, Pp 127-146 (2023)
Models are valuable tools for learning science, however, their utility would be restricted if students do not consider the nature of models, their purpose, and their implementation in the learning process. The focus of this research was to find out a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/be44a2fb86ae4f3ebae06fddc22e7ca1
Publikováno v:
Large-scale Assessments in Education, Vol 11, Iss 1, Pp 1-21 (2023)
Abstract Background Mode effects, the variations in item and scale properties attributed to the mode of test administration (paper vs. computer), have stimulated research around test equivalence and trend estimation in PISA. The PISA assessment frame
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/84294a24957f44a79804c1835eb0f8a2
Autor:
Emine Burcu TUNÇ, Selma ŞENEL
Publikováno v:
International Journal of Contemporary Educational Research, Vol 8, Iss 4, Pp 116-129 (2022)
Test-taking strategies are discussed in the literature as an important factor affecting test scores, and are recommended to be taken into consideration regarding the validity of tests. Although studies have been conducted for more than a quarter of a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6b57deaa097a4f39b09d2951af0a17a1
Autor:
Effatpanah, Farshad, Baghaei, Purya
Publikováno v:
Tutorials in Quantitative Methods for Psychology, Vol 18, Iss 3, Pp 241-254 (2022)
Cloze-elide tests are overall measures of both first (L1) and second language (L2) reading comprehension and communicative skills. Research has shown that a time constraint is an effective method to understand individual differences and increase the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0287ce99506b4924bf655c12362f6e9d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.