Zobrazeno 1 - 10
of 533
pro vyhledávání: '"Parlando rubato"'
Publikováno v:
Studia Musicologica, 2008 Sep 01. 49(3/4), 369-382.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/25598329
Autor:
Carstea, Andra Laura
George Enescu, máxima figura de la música clásica rumana del siglo XX, nació y creció en la zona moldava de Rumanía, una región con características culturales y lingüísticas específicas cuyos rasgos eran aún más notorios en su tiempo, an
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2292::860ffc1d0ddec486b797412ed07e3053
http://hdl.handle.net/10773/34970
http://hdl.handle.net/10773/34970
Autor:
DALOS, Anna
Publikováno v:
Studia Musicologica; 2019, Vol. 60 Issue 1-4, p115-127, 13p
Autor:
Drees, Stefan
Publikováno v:
Neue Zeitschrift für Musik (1991-), 2018 Jan 01. 179(6), 74-74.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/45222911
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Anna Dalos
Publikováno v:
Studia Musicologica. 60:115-127
This study focuses on the use of the parlando rubato style of Hungarian folk music in György Kurtág’s compositions. Kurtág applies the terms parlando, rubato,and molto rubato several times, and these designations always refer to a clearly define
Autor:
Csilla Mária Pinter
Publikováno v:
Studia Musicologica. 49:369-382
‘Parlando-rubato’ rhythm in Bartók’s thinking, does not mean complete rhythmic freedom; it is not necessarily accompanied by rubato tempi or rubato modes of interpretation. Musical declamation approximating to the rhythm of speech can be regul
Publikováno v:
Musical Romania and the Neighbouring Cultures
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::0e42c935e269b5bae67c28d045ee77a4
https://doi.org/10.3726/978-3-653-03912-2/39
https://doi.org/10.3726/978-3-653-03912-2/39
Autor:
COSTICOVA, NATALIA
Publikováno v:
Studiul Artelor şi Culturologie: Istorie, Teorie, Practică, Iss 2 (39), Pp 68-72 (2021)
This article is dedicated to the assimilation of folklore elements in trios for violin, cello and piano written by composers from the Republic of Moldova at the turn of the 20th and 21st centuries based on a brief analysis of three works: „Oglan" b
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d0172f825cad4240a405eff04bea1ac8
Autor:
Costicova, Natalia
Publikováno v:
Studiul artelor și culturologie: istorie, teorie, practică / Study of Arts and Culturology: History, Theory, Practice. (2 (39)):68-72
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=978600